Participatie in buzzbrands | zomerinhuis.nl / communicatie+
Vooruitstrevende consumenten, die in een vroeg stadium met de ontwikkeling participeren van een product of dienst, krijgen bij de launch daarvan voor eenieder een geweldige ’status boost’: zij kunnen hierover als eerste een uniek verhaal vertellen. En dat doen ze...
zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, communicatietrends, marketingtrends, online strategie, social media strategie, merk strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, appbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie
5
post-template-default,single,single-post,postid-5,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Participatie in buzzbrands

Participatie in buzzbrands

Status is en blijft voor een groot deel de belangrijkste drijfveer achter consumentengedrag. In welke branche dan ook! Vooruitstrevende consumenten, die zich al in een vroeg stadium met de ontwikkeling bemoeid hebben van een product of dienst, krijgen zo bij de launch daarvan een geweldige ’statusboost’ voor vrienden, familie, collega’s en: wildvreemden. In dit geval door het unieke verhaal wat zij hierover kunnen vertellen. En dit verhaal vertellen doem ze massaal. Off- en online, via tweets, posts en andere sociomedia shares…

 

In short, deze ’mee-ontwikkelende’ consumenten zijn anderen in hun beleving steeds een stap voor; niet alleen omdat ze als eerste een uniek product in handen gaan krijgen, maar veel meer nog omdat zij zich er op kunnen laten voorstaan, dat ze al vóór de lancering hoogstpersoonlijk bij dit product betrokken waren. Over involvement gesproken…

Maar, dan moeten deze producten-to-be wèl een verhaal hebben. Dat klinkt als een klok. Of beter gezegd dat voor hen ’Buzzt’. In dit geval doordat het merk er zorg voor draagt om al dit spannende nieuws te laten ’rondzingen’. Op alle relevante comm.kanalen, in taal die eenieder begrijpt, beroert en daardoor beter wordt opgepikt.


0

Bekijk alle communicatie trends op zomerinhuis.nl/communicatie+

 


Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.