Content steeds meer ’King’. | zomerinhuis.nl / communicatie+
De kracht van strategische content | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
17824
post-template-default,single,single-post,postid-17824,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Content steeds meer ’King’.

Content steeds meer ’King’.

Bedrijven en organisaties begrijpen de waarde van goede content(strategie): Content marketing is superhot, en dat is niet voor niets zo. In 2017 genereerde content marketing namelijk 4 x zoveel leads als bij de traditionele outbound marketing, maar kostte 62% minder. Een goede contentstrategie en niet meer, maar betere content, blijkt voor organisaties in 2017 een goed renderende investering.

Contentmarketing is hét antwoord van bedrijven en organisaties op de goed geïnformeerde consument die zich niets meer laat wijsmaken. De invulling hiervan is onder invloed van het klant gedrag en nieuwe technologische ontwikkelingen -zoals behavioural targeting- continu aan het veranderen.

2017 zou dan ook zomaar het jaar kunnen worden waarin een persoonlijke klant benadering een grote rol gaat spelen. De klant heeft geen zin meer om zich door allerlei waste of ruis heen te worstelen om bij de informatie te komen die hij eigenlijk zoekt. Hij zoekt daarom steeds meer specifieke content, met langere zoektermen en steeds betere omschrijvingen.

Vanuit een vindbaarheids perspectief is het dus belangrijk op daarop in te spelen. Met in dit geval niet met meer content, maar juist met meer specifiekere, of beter gezegd relevantere content. Dat betekent nòg beter weten wat je klant werkelijk met jouw product of dienst wilt bereiken. Deze zogenaamde niche content is dus interessant omdat het steeds moeilijker wordt op te vallen met algemene content in de heersende informatieovervloed. Met specialistische informatie claim je daarbij sneller autoriteit en word je beter herkend en onthouden. Door het opstellen van een contentstrategie en hieraan heldere, meetbare doelen te koppelen schep je een kader waar alle middelen en kanalen houvast in vinden. Dit leidt tot consistentere, effectievere communicatie en conversie. Zo kun je steeds verder bouwen op basis van learnings en behaalde successen.


Ook op zoek naar een goed voorbeeld van geslaagde content strategie? Maak afspraak.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.