zomerinhuis.nl | Bedrijven en organisaties zouden meer moeten investeren in een duidelijker context van hun product of dienst | zomerinhuis.nl/communicatie+
Een goed (online) verhaal vertellen is een kunst. Het ontdekken van dat verhaal ook. Daarbij is het van belang dat je inziet dat een goed verhaal in het kader van succesvolle branding eerder over de consument en of vrager gaat, dan over de producent / aanbieder zelf...
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web and visual design, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
16918
post-template-default,single,single-post,postid-16918,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Context king

Context king

zomerinhuis.nlcommunicatie+score_context_kingBedrijven en organisaties zouden meer moeten investeren in een duidelijker context van hun product of dienst. Storytelling blijft hiervoor een belangrijk marketing instrument, maar dan moeten we wel beseffen dat dit hiermee niet draait om het klakkeloos produceren van ‘content’. De meeste content is ‘crap’. Meer is dus ook niet per se beter. Beter is dus beter…

 

Want.., een goed verhaal kunnen vertellen is een kunst. Het ontdekken van een goed verhaal ook. Daarbij is het van belang dat je inziet dat een goed verhaal in het kader van succesvolle branding eerder over de consument en vrager gaat, dan over de producent / aanbieder zelf. Verhalen die emotioneel er toe doen gaan meestal niet over de producten of diensten in kwestie, maar over de belevingswereld van de mensen waar de producten of diensten een rol in spelen: de context dus.

Het creëren van kaders voor deze context is belangrijk. In dit geval om daar een focus in aan te brengen. Zaken als merkwaarden en de juiste tone-of-voice spelen hierin dan een belangrijke rol. Zo wordt content die in de juiste context is geplaatst vanzelf een uiterst effectieve sales tool. Omdat het relevant en verassend is èn het sales-wise overtuigd!

Over het algemeen vinden merken of organisaties het moeilijk om deze contextuele kaders voor zichzelf te creëren of deze in kaart te brengen. Wat is nu precies de basis om van jouw onderneming een sterk merk te maken? Ontdek in enkele aansprekende en ’hands-on’ merksessies van zomerinhuis.nl/communicatie+ welke merkidentiteit het beste bij jouw onderneming of organisatie past.

ook op zoek naar een voorbeeld van storytelling? Kijk op zomerinhuis.nl/communicatie+MEPD

 


0

Bekijk alle communicatie trends 2016 op zomerinhuis.nl/communicatie+

 


 

Geen reactie's

Geef een reactie