zomerinhuis.nl | Bedrijven en organisaties halen steeds meer eigen design-­ en development talent in huis | zomerinhuis.nl/communicatie+
Gezien het razendsnelle tempo waarin nieuwe digitale proposities uit de grond schieten is het moeilijker dan ooit om je als merk -of moeilijker nog als organisatie- te blijven onderscheiden. Design, creativiteit en development wordt daarom bedrijfskritsch. Zorg dat je ’t in huis hebt...
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web and visual design, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
16913
post-template-default,single,single-post,postid-16913,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Insourcing

Insourcing

zomerinhuis.nlcommunicatie+score_insourcingBedrijven en organisaties halen steeds meer eigen design-­ en development-talent in huis. Wat onderscheidt de meest succesvolle organisaties? Creativiteit en een manier van werken waardoor ze razendsnel in kunnen spelen op constant veranderende omstandigheden. Het afgelopen jaar is bij menig bedrijf dat kwartje gevallen. En dus wordt 2017 het jaar waarin organisaties en merken alles op alles zetten om design-­ en development talent in huis te halen.

 

Why? Gezien het razendsnelle tempo waarin nieuwe digitale proposities uit de grond schieten is het moeilijker dan ooit om je als merk -of moeilijker nog als organisatie- te blijven onderscheiden. Design, creativiteit en development wordt daarom bedrijfskritsch. En juist een innovatieve werkcultuur waarin creatief talent kan floreren, valt door je concurrent niet makkelijk te kopiëren.

Het gevolg hiervan is dat toegang tot design-­ en development-talent, één van de belangrijkste strategische troefkaarten van 2017 wordt. Maar ja.., hoe overtuig je dat talent nu om voor jou te kiezen? Een duidelijke en aansprekende ambitie is dan onmisbaar. Daarnaast is een harde kern van kwalitatief sterke en ervaren specialisten noodzakelijk om deze ambitie nu al aantoonbaar te maken. Want alleen maar roepen dat creativiteit belangrijk is, gaat er bij deze kritische professionals niet in. Creativiteit en ruimte voor ontplooiing moeten voor hen overduidelijk zijn ingebed in de bedrijfsvoering.

Vanaf daar is innovatie vooral een organisatie­vraagstuk. Weg met de oude silo­structuur en op naar ‘squads’, ‘tribes’ en zelf­sturende teams. Geen ‘top­down commands’ maar ‘board­level support’. Geen stalinistische meerjarenplannen maar ‘scrum­-denken’. En vooral: het creëren van een cultuur van creativiteit en daadkracht.

Wist je dat ik al meer dan 10 jaar lang bedrijven en organisaties creatief + strategisch versterk? Kijk op zomerinhuis.nl/communicatie+Woningborg groep

 


0

Bekijk alle communicatie trends 2016 op zomerinhuis.nl/communicatie+

 


 

Geen reactie's

Geef een reactie