Multi channel is een must | zomerinhuis.nl / communicatie+
Multichannel is een must | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
17905
post-template-default,single,single-post,postid-17905,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Multi channel is een must

Multi channel is een must

Bedrijven en organisaties moeten geen scheiding meer hebben tussen fysieke en digitale wereld: een merk of organisatie moet geintegreerd in beiden bestaan, in clicks & bricks dus en zo het verschil maken. De ‘customer journey’ loopt naadloos door deze beide werelden heen, waarbij het vooral draait om slimme combinaties met ‘data, mind & heart’ factoren. We constateren een forse groei in deze ’multi channel brands’.

Daardoor vervaagt de grens dus tussen on- en offline merken, maar zeer zeker ook tussen producenten en retail merken. Online en offline retail werden in de afgelopen jaren vaak gezien als twee aparte disciplines met hun eigen dynamiek en karakteristiek. Consumenten zien de laatste jaren echter nauwelijks nog verschil tussen beide werelden. Door de opkomst van %G en social media is een ’always-on’ cultuur ontstaan, waardoor we altijd en overal op zoek zijn naar contact en relevante informatie.

Door internet en allerlei technologische hulpmiddelen zijn fysieke retailers nu ook in staat om (potentiële) klanten op een digitale manier te benaderen, te volgen en contact met hen te onderhouden. Dit maakt dat zij zichzelf en hun merken op totaal nieuwe manieren onder de aandacht kunnen brengen. Met succes zo blijkt.

Fysieke winkels worden daarom ook steeds vaker ingezet als een geïntegreerd onderdeel van de totale marketing en verkoopstrategie. In dit geval met een directe koppeling richting online kanalen. Consumenten geven in toenemende mate de voorkeur aan ‘clicks & bricks’ boven de ’single channel’ spelers in de markt.

Deze digitale ontwikkelingen hebben meteen ook invloed op het straatbeeld. Terwijl de meer traditionele merken worstelen met de digitalisering en regelmatig winkels moeten sluiten, openen pure online merken zoals Coolblue juist vestigingen en pilot stores. Blijkbaar is er een sterke fysieke behoefte bij de consument, een merk moet ook offline zichtbaar zijn.

De kunst is om te achterhalen hoe je online én offline elkaar kunt versterken. Kortom: denk na over hoe je voor jouw product of dienst online en offline behoeftes en voorkeuren kunt integreren. Maak een plan, voer het door en je hoort er ook volgend jaar weer helemaal bij.

E

E


Ook op zoek naar een succesvolle crossmedia campagne? Maak afspraak.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.