Personalisatie is prio | zomerinhuis.nl / communicatie+
In 2021 zien we één main trend: alles op het (online) marketingvlak draait om personalisatie.
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18407
post-template-default,single,single-post,postid-18407,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Personalisatie is prio

Personalisatie is prio

Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op persoonlijke contacten met hun klanten en afnemers:

In 2021 zien we één maintrend: alles op het (online) marketingvlak draait om personalisatie. Dit vooral omdat de online bezoeker in toenemende mate overspoeld wordt door een ware informatie tsunami aan foute content. Juist hierdoor krijgt custom-made marketing een steeds prominentere rol. Dus: hoe kun je de aandacht van je doelgroep trekken en vasthouden?

E

Veel uitdagingen dus in 2021, maar ook veel nieuwe kansen! En het sleutelwoord is personalisatie. Je moet weten wat je doelgroep beweegt door daar op in te zoomen met customer journey en persona definities. Houd daarbij vooral trends in de gaten maar.., met een kritische blik. Wees authentiek, blijf dichtbij je kernwaarden en haak in op precies die trends, die jouw organisatie of merk sterker maken.

Van millennials (nog altijd de grootste doelgroep die je ook op social media kunt bereiken) is bekend dat ze openstaan voor de relevantie van campagnes: gepersonaliseerde, toegespitste content die leuk en of relevant is voor hen. Doordat ze niet ontvankelijk zijn voor de meer traditionele vormen van advertising, is het bepaald een uitdaging een goed getargete en gepersonaliseerde online ervaring voor hen te creëren en zo relevant te worden.

Het wordt voor bedrijven en merken steeds lastiger om blijvende aandacht te krijgen. Maar wat eigenlijk een nog grotere uitdaging is: vertrouwen winnen. Daarom wordt online personalisatie steeds belangrijker in een wereld waar AI, machine learning en big data een grote rol spelen. En daarvoor delen we maar al te graag onze persoonlijke informatie en gemak…

Bij K-Swiss kun je bijvoorbeeld al jaren jouw persoonlijke sneakers ontwerpen. Spotify weet precies welke muziek je leuk vindt. Netflix geeft een persoonlijke afspeellijst op basis van jouw voorkeuren. Volgens laatste onderzoeken is maar liefst 59 % van Generatie Z bereid hun persoonlijke data te geven voor deze -betere- productaanbevelingen.

Wat kan je doen voor het toepassen van personalisatie:

Er zijn vijf zaken die je moet adresseren / zekeren, om personalisatie succesvol in jouw eigen organisatie toe te passen:

E

–   KLANTGEDRAG VOORSPELLEN EN DAAROP STRATEGIE BASEREN

E

–   KLANTGEDRAG VOORSPELLEN EN EROP REAGEREN

E

–   KLANTGEDRAG VOORSPELLEN EN DAAROP CONTENT AFSTEMMEN

E

–   KLANTGEDRAG VOORSPELLEN EN DE RESULTATEN ANALYSEREN

E

–   KLANTGEDRAG VOORSPELLEN EN DE RESULTATEN BENUTTEN

E


E


Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.