zomerinhuis.nl | Social- en content strategie + campagne voor De Ontdekking | zomerinhuis.nl/communicatie+
Social- en content strategie + campagne voor De Ontdekking | zomerinhuis.nl/communicatie+- en
zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, effectieve online communicatie, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, brand identities, merk sessies, brand workshops
145
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-145,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

De Ontdekking

Over dit project

De Ontdekking is een reiswinkel waar de persoonlijke beleving van ’hardcore travellers’ centraal staat. Niet zo verwonderlijk dus dat we al deze -zelf ervaren- reisbelevingen van klan­ten als uitgangspunt hebben genomen voor een storytelling campagne die al deze verhalen verder inhoud en een sales impuls geven.

 

Zodat al deze unieke belevingen vooral online gedeeld en uitgewisseld kunnen worden door een groeiende groep reis-afficionado’s. Die ieder voor zich, nu nòg beter een werkelijk nieuwe en unieke reisontdekking kunnen ontdekken.

 

Opdracht

Bedenk een verhalend en vooral crossmediaal marketing concept voor een one-of-a-kind reiswinkel, die naast de bekendheid daarvan met name de sales een flinke boost geeft.

 

Insteek

Door het klanten contentdeel op een slimme manier te verbinden met relevante online- en socialmedia kanalen ontstaat er een ’hub’ van bijzondere reisbelevingen. Want.., online kun je heel makkelijk jouw ontdekking voor de Ontdekking met eenieder sharen. En leuker nog; deze op de site uploaden en zo jouw persoonlijke ontdekking -instore- met andere reis enthousiasten delen. Pre­cies bij het reisboek van het land waarin jouw ontdekking heeft plaats gevonden. Zo worden on-line ’geposte’ ontdekkingen een hele sympathieke en effectieve instore verkoop tool.

 

Insight

Echte ’travellers’ weten inmiddels ook wel dat de tips die in de ’Lonely Planets’ van deze wereld staan niet meer accuraat zijn. Laat staan uniek. Het actief betrekken van medereizigers in de melding en beschrijving van de werkelijk unieke plekjes op deze steeds kleiner wordende aarde, is voor een reisboekenwinkel een goede aanjager voor de verkoop.

De Ontdekking

Realisatie social (content)strategie + campagne voor een reisboekenwinkel met een verhaal ism Addictions

Datum
Categorie
Crossmediaal, Storytelling, Strategie
Tags
brand building, copywriting, creative direction, e-commerce, online strategie, social media campagnes, social media strategie, Zomerinhuis.nl/communicatie+