zomerinhuis.nl | Cross mediale city marketing campagne voor Gemeente Almere | zomerinhuis.nl/communicatie+
Cross mediale city marketing campagne voor Gemeente Almere | zomerinhuis.nl/communicatie+
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, effectieve online communicatie, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, brand identities, merk sessies, brand workshops
64
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-64,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Gemeente Almere

Over dit project

De Gemeente Almere is voortdurend ’on the move’. Wat betreft infrastructuur, culturele ontwikkelingen, vestigingsbeleid voor ondernemers en niet in de laatste plaats; woningbouw. Om al deze ontwikkelingen inhoud te geven, voeren ze al langjarig een citymarketing campagne.

 

Opdracht

Realiseer een nieuwe (communicatie) strategie met een daaraan verbonden activatie campagne, die een refresh geeft aan de bestaande merkbelofte ’Het kan in Almere’.

 

Insteek

Je kan natuurlijk voor de zoveelste maal roepen dat Almere dè stad is waarin je van harte welkom bent, die je energie waardeert èn je daarbij ook een eigen plek gunt. Maar zeg nu zelf, wil jij in zo’n stad wonen en werken..? Vandaar ook onze strategy-insight, om radicaal te stoppen met old-skool reclame maken en de communicatie over een stad te geven aan de inwoners zelf.

 

Die ècht veel beter en inhoudelijker de toekomstige inwoners / ondernemers kunnen overtuigen om zich te vestigen in één van de meest kleurrijke gemeenten van NL. Vandaar ook een dito campagne, die al deze bijzondere ambassadeurs 84 (!) een populair podium geeft.

 

Insight

Het vermarketen van een stad of gemeente is historisch taai.., tenzij je op een geloofwaardige en vernieuwende manier concreet kan maken, wat nu precies de voordelen zijn en bij wie en waar je die kunt vinden en daarbij vooral ook eenieder faciliteert in ’tools’ om deze te verkrijgen en ruimschoots te sharen.

Gemeente Almere

Realisatie van een crossmediale city marketing campagne i.s.m. Mostremarkable

Datum
Categorie
Creative concepts, Crossmediaal, Storytelling, Strategie
Tags
copywriting, creative concepts, creative direction, online strategie, social media campagnes, social media strategie, webbuilding, Zomerinhuis.nl/communicatie+