zomerinhuis.nl | Webomgeving NIBC Bank | zomerinhuis.nl / communicatie+ / basic orange
Webomgeving NIBC Bank | zomerinhuis.nl / communicatie+ / basic orange
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18200
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-18200,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

NIBC Bank

Over dit project

NIBC Bank wilde een aantal corporate uitgangspunten en innovatieve functionaliteiten in haar nieuwe web omgeving vertaald zien. Daarmee willen zij de bestaande NIBC business values duidelijker communiceren en inhoud geven. In dit geval door haar expertise van de sectoren en snelheid waarmee zij deals sluiten bewijskracht en onderbouwing te geven door het publiceren content rijke business cases, benevens het verkrijgen van technische flexibiliteit zodat de site flexibel en snel aanpasbaar is, zodat deze aansluiting houdt met alle ontwikkelingen, bijvoorbeeld tijdens corporate campagnes.

 

Opdracht

Realiseer een nieuwe online- en content strategie en een daaraan gekoppeld responsive design voor een website die NIBC Bank laat groeien in klantenaantal, begrip van de toegevoegde waarde van de expertise van haar consultants en daarbij meer inhoudelijke bekendheid geeft aan haar producten en diensten.

 

Insteek

De merk / contentsessies voor de strategie en het daaruit voortvloeiende design en usability worden met drie vragen afgebakend:

 

1).   Hoe geven wij de bezoekers zo snel en relevant mogelijk de juiste informatie?

 

Onze response: Informeren > goed en aantrekkelijker presenteren van NIBC. Correcte en up-to-date informatie beschikbaar stellen. Informatie afstemmen op de diverse doelgroepen.

 

 

2).  Hoe activeren wij de bezoekers zo goed mogelijk om contact op te nemen?

 

Onze response: Activatie > activeren van (potentiële) klanten om contact op te nemen met NIBC. Zo snel mogelijk en eenvoudig mogelijk met de juiste persoon in contact komen. Het merk en haar producten moet op deze manier veel meer een gezicht en toegevoegde waarde krijgen.

 

3).  Hoe brengen wij bezoekers optimaal in contact met onze business values?

 

Onze response: Versterken reputatie > goed en inhoudelijker presenteren van NIBC met business cases. Doorvertaling van de huidige positionering; De ondernemende bank voor beslissende momenten, voor optimisten, voor ondernemende mensen.

 

Insight

Het wordt steeds belangrijker om -real-time- inzicht te krijgen omtrent de motieven en wensen van online bezoekers. Vandaar ook dat er met behavioural targeting technieken voor NIBC profielen zijn gerealiseerd, die precies die content in de website plaatsen, die relevant en interessant zijn voor al haar bezoekers.

 


Bekijk website

 

NIBC Bank

Realisatie samen met Basic Orange van een nieuwe web omgeving om alle klanten en stakeholders van NIBC Bank een betere online beleving te geven omtrent de toegevoegde waarde en expertise van deze sympathieke en succesvolle zakenbank.

Datum
Categorie
Online, Recent werk, Strategie
Tags
creative direction, e-commerce, merkstrategie, online strategie, Zomerinhuis.nl/communicatie+