zomerinhuis.nl | Zomerinhuis.nl/communicatie+ realiseerde een crossmediale activatie campagne voor Trimetal / Akzo Nobel | zomerinhuis.nl/communicatie+
Realisatie van een crossmediale activatie campagne voor een specialistische bouwverf fabrikant
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, effectieve online communicatie, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, brand identities, merk sessies, brand workshops
52
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-52,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Trimetal / Akzo Nobel

Over dit project

Trimetal bouwverven zijn qua prijs/kwaliteit verhouding de beste die er zijn in Nederland. Helaas is de professionele schilder daar onvoldoende van op de hoogte en is -als extra hobbel- ook nog ’ns zeer loyaal aan het merk dat hij vaak al decennia gebruikt. Dat was de uitdaging die we in communicatie moesten ’oppakken’ en ombuigen. Naar een concrete en prikkelende campagne, die in boodschap en uitstraling drie dingen moest doen: verkopen, verkopen en nog ’ns verkopen. En dat, is goed gelukt.

 

Opdracht

Realiseer een geïntegreerde activatie campagne voor de bouwverven van Trimetal, die zowel on- als offline schildersbedrijven aanzet om tot een probeer aankoop over te gaan en bestaande klanten bevestigd in hun kwaliteitservaring met dit product.

 

Insteek

Om de Trimetal bouwverven te promoten is gekozen voor een geïntegreerde on- en offline campagne. In dit geval direct getarget op (middel)grote schilder bedrijven en de groothandel. Als hart en start van de campagne is een responsive website gerealiseerd, waar alle actie worden gecommuniceerd en alle (online) reacties naar toe worden geleid.

 

Insight

Met een aantal sympathieke acties (en natuurlijk wat korting) is het nog steeds goed mogelijk een effectieve campagne te realiseren.

Trimetal / Akzo Nobel

Realisatie van een on- en offline activatiecampagne voor een specialistische bouwverf fabrikant ism HEE Communicatie

Datum
Categorie
Crossmediaal, Online, Strategie, Web + visual design
Tags
creative concepts, creative direction, effectieve online communicatie, merkactivatie, online strategie, swebbuilding, Zomerinhuis.nl/communicatie+