zomerinhuis.nl | Fundraising campagne voor het Wetenschappelijk Innovatie Fonds Urologie | zomerinhuis.nl / communicatie+
Fundraising campagne voor het Wetenschappelijk Innovatie Fonds Urologie | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends
17958
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-17958,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Wetenschappelijk Innovatie Fonds

Over dit project

Acht op de tien mannen boven de 50 in Nederland loopt een gerede kans om prostaatkanker te krijgen. Dat is wat resteert na een zeer inhoudelijke en wetenschappelijk onderbouwde briefing van een aantal buitengemeen eminente onderzoekers bij het WIF.  En dat is eigenlijk best wel even een bommetje dat ’binnenkomt’.

 

Want.., als man van 50+ voldoe je vrijwel volledig aan alle doelgroep omschrijvingen + kaders die zij ’meegeven’ om daarmee een opvallende fundraising uiting te maken. Reden genoeg dus om daar ’ns serieus werk van te maken. Toch!?

 

 

Opdracht

Realiseer één impactvolle uiting die alle mannen in Nederland op een laagdrempelige manier overtuigd van de noodzaak om een financiële bijdrage te leveren aan het verminderen van het risico op prostaatkanker.

 

 

Insight

Wat je echter ook weet is dat dit – met alle respect – de zoveelste relatief onbekende stichting is, die graag donaties wil ontvangen van ons ’zunige’ Nederlanders. Dat betekent dus dat je in communicatief opzicht verplicht bent om de boodschap van jouw opdrachtgever met enige impact te communiceren. In dit geval om überhaupt op te vallen in de melée van andere fundraisers die meer naam & budget hebben.

 

Resultaat

Gelukkig zijn er genoeg mannenbladen die in zekere mate de ’lulligheid’ van de advertentie van WIF zeer goed kunnen en vooral ook willen plaatsen… Deze puur in print uitgevoerde campagne scoorde 200+% boven het gestelde target.

In samenwerking met

Emilio Brizzi - fotografie

Datum
Categorie
Content creatie, Copywriting, Creative concepts, Offline, Storytelling
Tags
copywriting, creative concepts, creative direction