Yama | zomerinhuis.nl / communicatie+
Het Aziatische foodmerk Yama wil -naast een stevige herpositionering- ook een refresh van haar visual ID en alle communicatie middelen...
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, effectieve online communicatie, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, brand identities, merk sessies, brand workshops
143
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-143,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Yama

Over dit project

Het Aziatische foodmerk Yama wil -naast een stevige herpositionering- ook een dito refresh van haar visual ID en alle campagne middelen.

 

Opdracht

Met een b-to-b campagne willen zij hun -in Nederland- wereldberoemde naam en faam gaan inzetten om de Aziatische producten die ze maken en importeren te ’vermarketen’ In dit geval bij topkoks en inkopers van de betere supermarkten en delicatessen. De campagne willen ze op een overtuigende manier voorzien van hun Japanse roots.

 

Insteek

Als Europeaan moet je natuurlijk niet zelf gaan ’klooien’ met de voor Japan zo kenmerkende caligrafie. Die laten je maken door een wijze, oude Japanse meneer. Die je naast de meest prachtige handschriften ook meteen een lesje geeft in designen. Op z’n Japans…

 

Insight

Topkoks en top inkopers van merken en ketens zijn best blasé. Vooral ook in de wijze waarop zij tegen hun leveranciers aankijken. Alles moet tot in de puntjes verzorgd zijn. Van visitekaartjes tot de beurspresentatie, van de service tot de website. Anders kom je bij hen niet geloofwaardig over.

in samenwerking met:

Alta

Datum
Categorie
Communicatie, Content creatie, Creative concepts, Narrative, Visual Identity
Tags
brand building, content creatie en management, creative direction, visual ID