
04 jun Nieuwe Content Marketing Trends van 2025 | 1
Trendcluster 1 – Wees authentiek, aardig en geĂŻnteresseerd
)
Content Marketing Trend: Echtheid en transparantie
)
Door het gebruik van AI in het efficiënter maken van content producties, is er een toenemende behoefte aan authentieke, menselijke interactie. Verhalen die emoties oproepen. En een —onverwachte, human touch hebben, zijn van belang in het onderscheid tot AI gegenereerde content. Die als veel minder persoonlijk wordt ervaren​. Sterker nog, ongepolijst ervaren echtheid wordt steeds meer een selectiecriterium. In de keuze voor een dienst, product of werkgever. Dat je ’t even weet…)
Wat —in short, betekent dat die organisaties en bedrijven met een waarachtig, zeg maar meer authentiek geluid, ook meer kans hebben om hun publiek te bereiken en te ’engagen’. Tot een duurzame dialoog. Of het delen van eigen kennis en skills. Of bijvoorbeeld het invullen van feedback. De zgn. ’zero-party’ data. Onafhankelijke gegevens, die zij vrijwillig en bewust met ons willen delen. Omdat ze ons waarderen, als voorbeeld zien of simpelweg heel erg leuk vinden.)
Content Marketing Trend: Minder gepolijste posts
)
Denk hierbij aan brede info uit (korte) enquĂŞtes of spontane response die klanten direct aan je geven. Deze data helpen je om marketing campagnes niet alleen te personaliseren —wat klanttevredenheid verhoogt. Maar ook het vertrouwen in jouw bedrijf of organisatie dik te ’boosten’. Door de transparantie van het delen van jouw motieven. We zien dan ook dat minder gepolijste en transparante posts (dus herleidbaar naar aard, bron en motieven) beter presteren dan plat geproduceerde content. Je-weet-wel, gestileerde kumpany-speak. Doorspekt met veel jeukwoorden..:-) Reden genoeg dus om je even te heroriĂ«nteren op een wat andere, zeg maar ’lossere’ content strategie. Een bijbehorende tone-of-voice…:-)0

Content Marketing Trend: Korte video content blijft belangrijk
)
Een onmisbaar onderdeel in succesvolle content strategie (en creatie) is en blijft korte video. In 2025 is deze trend sterker dan ooit, vooral op platforms als TikTok en Instagram Reels. Zij geven 100% voorkeur aan snappy, engaging visuele content. Die lekker snel ’consumeerbaar’ is. Voor organisaties en bedrijven een gouden kans om zo hun boodschap krachtig en beknopt over te brengen. En zo hun zichtbaarheid en engagement te vergroten.)
Content Marketing Trend: Meer zichtbaarheid voor ‘kleine’ en ‘onafhankelijke’ spelers.
Een andere belangrijke ontwikkeling, die vreemd genoeg niet zo heel veel aandacht krijgt is dat Google heeft aangegeven dat toekomstige updates meer aandacht zullen besteden aan kleinere en onafhankelijke websites. Dit kan zorgen voor —veel, hogere organische posities voor organisaties die goede, verrassende of gewoon heel leuke content delen. En bovendien biedt het unieke kansen voor de wat kleinere spelers om hun zichtbaarheid en invloed in zoekmachines te vergroten.)
Een voorbeeld van zo’n dergelijke campagne —waarin consumenten worden verleid tot het delen van hun kookkennis en interieurvoorkeur, is die van kookles.nl en van Amazona. Hierin worden kook- en interieurdecoratie aficionado’s op Instagram en Pinterest geprikkeld tot het delen van supergezonde recepturen en oogstrelende interieur content. Met succes wel te verstaan. Dus.., een goed ingerichte contentstrategie, kan je online activiteiten —en bedrijfsresultaat, snel verbeteren. Met al gauw zo’n 15%. Promise!)
- Kookles op Instagram
- Kookles webomgeving
- Kookles op Instagram
- Kookles community blog
- Kookles community
- Kookles community blog
- Amazona op Pinterest
- Amazona Community
- Community input
- Contentmarketing Amazona
- Contentmarketing Amazona

)
Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.