Peugeot scooters | zomerinhuis.nl / communicatie+
Realiseer een crossmedia campagne die de Peugeot SpeedFight scooter met high impact ’neerzet’ bij alle jong volwassenen van Nederland...
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web and visual design, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
17775
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-17775,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Peugeot scooters

Over dit project

 

Status

De eigenwijze Generation Y van 15+, zijn moeilijk te bereiken en nog moeilijker voor een merk te winnen. Zeker als nieuwe aanbieder van scooters. Echter, deze manlijke testosteron-bommetjes hebben een ’weak-spot’. SEKS.

 

Voeg daar het feit bij dat de Italiaanse designer van de scooter, Sergio Carli Pininfarina het lijnenplan hiervan baseert op voluptueuze vrouwelijke lijnen, en de basis voor een spraakmakende campagne met één van de meest gestolen abriposters – ever – is daar. De rest is verkoop en vooral ook marketing geschiedenis met een ’all-time sales-high’ van 25% stijging van het marktaandeel.

 

Opdracht

Realiseer een radio / print campagne die de SpeedFight scooter breed ’neerzet’ bij alle jongvolwassenen van Nederland.

 

Insight

Jongeren en de manlijke jongvolwassen pubervariant specifiek, reageert sterk op erotisch geladen communicatie. De rest van Nederland – en ver daarbuiten- overigens ook…

In samenwerking met:

Alta, Hans Adelaars / copy + Erwin Olaf / fotografie

Categorie
Allchannel, Communicatie, Content creatie, Creative concepts, Visual Identity
Tags
brand building, content creatie en management, creative direction