zomerinhuis.nl / communicatie+ | Outdoor, magazine en radiocampagne voor Peugeot scooters | zomerinhuis.nl/communicatie+
Outdoor, magazine en radiocampagne voor Peugeot scooters | zomerinhuis.nl/communicatie+
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web and visual design, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
17775
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-17775,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Peugeot scooters

Over dit project

 

Status

Scooters zijn begin 2000 vooral een vervoermiddel voor minderheden en op z’n zachtst gezegd a-socialen. Totdat Sergio Carli Pininfarina zijn revolutionair design tekent voor de scooter ’as-we-know-it’. Product design dat Peugeot haar hedendaagse market-dominance creëert. Gebaseerd op volle vrouwelijke lijnen tekent hij voor het oer-model scooter, waarvan we nu denken dat dit altijd al zo bestond. De spraakmakende campagne blijkt één van de meest gestolen abriposters – ever – voort te brengen. De rest is verkoop en vooral ook marketing geschiedenis met een ’alltime sales-high’ van 23% stijging van het marktaandeel.

 

Opdracht

Realiseer een spraakmakende introductie campagne die de SpeedFight scooter breed ’neerzet’ bij alle jongvolwassenen van Nederland.

 

Insteek

Ieder challenger merk heeft maar één keer de kans om zich direct goed te profileren bij haar focusgroep. In dit geval de overtuigd eigenwijze Generation X van 15+. Die menen alles wel een beetje gezien te hebben en met ”Been there, seen that, done that’ de standaard reply hebben op alles wat niet nieuw genoeg en UnCool is. Echter, deze testosteron-bommetjes hebben een ’weak-spot’. Seks. En alles wat daarmee te maken heeft. Niet zo heel vreemd dan ook dat we deze ’streetwise-generation’ op straat en op de favoriete radiozenders bestookten met.., nu ja, visuele prikkeling.

 

Insight

Jongeren en de manlijke jongvolwassen pubervariant specifiek, reageert sterk op erotisch geladen communicatie. De rest van Nederland – en ver daarbuiten- overigens ook…

In samenwerking met:

Hans Adelaars - copy en Erwin Olaf - fotografie

Categorie
Allchannel, Content creatie, Creative concepts
Tags
creative direction