Scooters zijn begin 2000 vooral een vervoermiddel voor minderheden en op z’n zachtst gezegd a-socialen. Totdat Sergio Carli Pininfarina zijn revolutionair design tekent voor de scooter ’as-we-know-it’. Product design dat Peugeot haar hedendaagse market-dominance creëert. Gebaseerd op volle vrouwelijke lijnen tekent hij voor het oer-model scooter, waarvan we nu denken dat dit altijd al zo bestond. De spraakmakende campagne blijkt één van de meest gestolen abriposters – ever – voort te brengen. De rest is verkoop en vooral ook marketing geschiedenis met een ’alltime sales-high’ van 23% stijging van het marktaandeel.
Realiseer een spraakmakende introductie campagne die de SpeedFight scooter breed ’neerzet’ bij alle jongvolwassenen van Nederland.
Ieder challenger merk heeft maar één keer de kans om zich direct goed te profileren bij haar focusgroep. In dit geval de overtuigd eigenwijze Generation X van 15+. Die menen alles wel een beetje gezien te hebben en met ”Been there, seen that, done that’ de standaard reply hebben op alles wat niet nieuw genoeg en UnCool is. Echter, deze testosteron-bommetjes hebben een ’weak-spot’. Seks. En alles wat daarmee te maken heeft. Niet zo heel vreemd dan ook dat we deze ’streetwise-generation’ op straat en op de favoriete radiozenders bestookten met.., nu ja, visuele prikkeling.
Jongeren en de manlijke jongvolwassen pubervariant specifiek, reageert sterk op erotisch geladen communicatie. De rest van Nederland – en ver daarbuiten- overigens ook…
Hans Adelaars - copy en Erwin Olaf - fotografie