Trimetal bouwverven zijn qua prijs/kwaliteit verhouding de beste die er zijn in Nederland. Helaas is de professionele schilder daar onvoldoende van op de hoogte en is -als extra hobbel- ook nog ’ns zeer loyaal aan het merk dat hij vaak al decennia gebruikt. Dat was de uitdaging die we in communicatie moesten ’oppakken’ en ombuigen. Naar een concrete en prikkelende campagne, die in boodschap en uitstraling drie dingen moest doen: verkopen, verkopen en nog ’ns verkopen. En dat, is goed gelukt.
Realiseer een geïntegreerde activatie campagne voor de bouwverven van Trimetal, die zowel on- als offline schildersbedrijven aanzet om tot een probeer aankoop over te gaan en bestaande klanten bevestigd in hun kwaliteitservaring met dit product.
Om de Trimetal bouwverven te promoten is gekozen voor een crossmedia campagne. In dit geval direct getarget op (middel)grote schilder bedrijven en de groothandel. Als hart en start van de campagne is een responsive website gerealiseerd, waar alle actie worden gecommuniceerd en alle (online) reacties naar toe worden geleid.
Met een aantal sympathieke acties (en natuurlijk wat korting) is het nog steeds goed mogelijk een effectieve campagne te realiseren.
HEE Communicatie
25 oktober 2015