Quality vs. quantity | zomerinhuis.nl / communicatie+
Bedrijven en organisaties kunnen beter investeren in meer goede verhalen dan in meer search budget: De tijd is voorbij dat we met een flinke smak budget onze ranking positie in Google konden zekeren...
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web and visual design, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
16905
post-template-default,single,single-post,postid-16905,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Quality vs. quantity

Quality vs. quantity

zomerinhuis.nlcommunicatie+score_content_qualityBedrijven en organisaties kunnen beter investeren in meer goede verhalen dan in meer search budget: De tijd is voorbij dat we met een flinke smak budget onze ranking positie in Google konden zekeren. Oorzaak!? Wijzelf en de steeds verder voortschrijdende algoritmen technologie van Google.

   

We zien dat vooruitstrevende bedrijven en organisaties steeds slimmer worden in hun toepassingen van search technologie. Met als gevolg dat Google daar razendsnel response op geeft. In dit geval door niet meer alleen op keywords te indexeren. Het algoritme van Google optimaliseert meer en meer op kwalitatieve content. Zo wordt bijvoorbeeld niet alleen meer beoordeeld hoe waardevol je content is. Ook zaken als hoe lang blijven bezoekers op een pagina, naar hoeveel pagina’s klikken ze door, wat is het volume van de content, telt nu mee als het gaat om de bepaling van de ranking van jouw website.

Daarom ook zien we dat steeds meer bedrijven zelf aan het experimenteren zijn met creatie van rich content en storytelling, om zo hun verhaal te optimaliseren en te ’verbijzonderen’. Dit laatste vereist een goed inzicht in de motieven en aspiraties van hun klantgroepen. Want een goed verhaal dat resoneert bij je klantgroepen schrijf je niet zomaar. Daar gaat een een solide stuk strategie, planning en copywriting aan vooraf.

Ook op zoek naar een voorbeeld van rich content? Kijk op zomerinhuis.nl/communicatie+de Ontdekking

 


0

Bekijk alle communicatie trends 2016 op zomerinhuis.nl/communicatie+

 


 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.