Visual value | zomerinhuis.nl / communicatie+
Content met doordacht design en visuele aspecten bereikt een bewezen veel groter publiek dan tekst. We nemen visuele informatie veel sneller op dan tekst, maar liefst 600.000 keer sneller...
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web and visual design, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
16868
post-template-default,single,single-post,postid-16868,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Visual value

Visual value

Met platformen als Pinterest, Instagram, YouTube en SlideShare kun je er eigenlijk niet meer om heen: visuele content -ofwel hoe ziet jouw boodschap er uit- is en wordt steeds belangrijker. Van catchy sketchnotes tot interessante infographics en van kekke prezi’s tot video’s: de online wereld vult zich met visuele elementen om (complexe) informatie over te brengen.

 

En met resultaat kun je wel zeggen, want visuele content heeft veel meer effect dan tekst. Want wat blijkt: content met doordacht design en visuele aspecten bereikt een bewezen veel groter publiek dan tekst. En.., visuele content delen we vaker op sociale platformen. Niet zo heel vreemd, want uit onderzoek blijkt dat 90% van de informatie die naar onze hersenen wordt verstuurd, volstrekt visueel is. We nemen dus visuele informatie kennelijk veel sneller op dan tekst.., maar liefst 600.000 keer sneller!

Beeld geeft impact aan de boodschap

Met een goede afbeelding of foto geef je jouw boodschap dus extra kracht. Met de juiste visual heb je een goede kans om de groep mensen die je wilt bereiken emotioneel te raken, te verrassen en zich zo beter te laten identificeren met jouw merk of bedrijf. Beelden maken niet alleen jouw content aantrekkelijker zorgen er ook dat jouw boodschap meer gedeeld wordt. Daarbij kunnen ze ook nog ’ns zorgen voor een betere ranking in Google. In dit geval door ze een relevante (SEO)omschrijving mee te geven voordat je deze upload.

 

zomerinhuis.nlcommunicatie+score_design_value
Video’s laten ook jouw sales goed bewegen

Met video’s trek je in een korte tijd grote aandacht van jouw doelgroep en kun je daarbij veel content en emoties overbrengen. Video is namelijk by-far, de krachtigste vorm van visuele communicatie. Het is de manier om je product of dienst op een aantrekkelijke manier te presenteren. Bovendien kun je je vindbaarheid ook nog eens vergroten met video. Ik had het in dit artikel al eerder over relevantie. Best belangrijk want Google wil bezoekers namelijk altijd relevantie bieden. Op basis van een zoekopdracht gaat deze inschatten welke informatie de bezoeker wenst te ontvangen. Youtube (eigendom Google) is de tweede zoekmachine van Nederland. Aangezien video door Google met name gezien wordt als zeer relevant, moet je als je goede zoek resultaten witl behalen Youtube dus zeker niet vergeten.

Vandaar ook dat steeds meer bedrijven video onderdeel van hun website laten uitmaken. En terecht zo blijkt. Volgens onderzoek geeft 52% van de consumenten aan dat het bekijken van productvideo’s hen verder helpen in de beslissing van hun online aankoopgedrag.

’We nemen dus visuele informatie kennelijk veel sneller op dan tekst.., maar liefst 600.000 keer sneller!

 

Infographics geven meer diepgang

Infographics gebruiken veel beelden en weinig tekst om vaak compleze informatie, data of kennis te duiden. Op een visueel aantrekkelijke wijze vertel je zo je verhaal en maak je het mogelijk jouw boodschap snel en goed te verspreiden. Delen van leuke of ronduit interessante content resulteert in het succesvol aantrekken van nieuwe bezoekers. Het delen via social media draagt ook bij aan SEO. Het zorgt voor inkomende links naar je website.

Presentaties bouwen sneller vertrouwen

Een andere –veel gebruikte- vorm is visual storytelling met behulp van een (beeld) presentatie. Waarom? Nou eigenlijk is dit heel eenvoudig. Zoals ik in de intro al vertelde: De meeste mensen verwerken beelden 600.000 x (!) sneller dan geschreven tekst.

Daardoor blijft een visuele boodschap langer ’hangen’. Presentaties werden in het verleden vooral offline, maar tegenwoordig veelvuldig online ingezet. Of je nu PowerPoint, Slideshare, Prezi of andere online presentatietool gebruikt, zet deze –als de inhoud dat toe laat natuurlijk- online. Steekt een ander ook nog ’ns wat op over je bedrijf of kennisveld…

Een aardig voorbeeld hiervan is dit blog en de visual storytelling content op zomerinhuis.nl/communicatie+Bron Jewelry

 


0

Bekijk alle communicatie trends 2016 op zomerinhuis.nl/communicatie+

 


 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.