City marketing campagne, Communicatie- / Content- / Social media strategie, Content creatie. Media inkoop.
Almere heeft inmiddels al veel oude wijken. Om instroom van nieuwe bewoners te bevorderen gaan ze ’op-de-schop’. Dat heeft grote impact. Daarom wil zij een wijkcampagne die anders is dan —ahum, de standaardaanpak… Door de meningen en ideeën van wijkambassadeurs te laten horen via een portal website en deze (online) te delen met de wijk en nieuwsgroepen, ontstaat er een inhoudelijke betrokkenheid en veranderingsbereidheid ten aanzien van de verbouwplannen.
Op een slimme manier zijn de socialmedia kanalen in deze campagne geïntegreerd. Hierop worden polls, mededelingen en al gerealiseerde projecten gecommuniceerd op @De Wierden+ en herleid naar de website. Op deze manier, kan actueel worden ’ingesprongen’ op alle zaken die nu eenmaal bij dergelijke grote renovaties komen kijken. Met als gevolg soepele en efficiënte manier van voorlichting, vermindering van klachten en een goede participatie in / op alle communicatie.