De looks van je bedrijf cool ’n catchy maken, hoe doe je dat..!? | zomerinhuis.nl / communicatie+
Wat onderscheidt jouw organisatie van vergelijkbare afzenders. En veel meer nog, van hun visuele content? Bekijk hoe we dat verbeteren...👇
zomerinhuis.nl, Eric Zomer, online strategie, social media strategie, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content creatie. content management, web en visual design, online marketing, online campagnes, crossmedia campagnes, social media campagnes, web building, brand workshops
25034
post-template-default,single,single-post,postid-25034,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

De looks van je bedrijf cool ’n catchy maken, hoe doe je dat..!?

Design en beeld bepaald voor zo’n dikke 50% hoe wij een merk of organisatie ervaren. Niet zo vreemd dus dat ik daar veel aandacht aan besteed. Zodat alle waarden van mijn relaties visueel ’verzilverd’ worden. In juist dat (UX) design dat 100% aansluit op de beleving van jouw doelgroep. Zo realiseer ik precies dié look die jouw doelgroep verleid, beraakt èn in beweging zet.👇

Hoe ’catchy’ is jouw visuele content!?

Het bedenken, maken en uitdragen van een geloofwaardig en consistent beeld van de organisatie, is een van de belangrijkste uitdagingen van communicatie managers de komende jaren. Zeker nu de kanalen waar zij over beschikken steeds toenemen. En versnipperd raken. Hoe groter het bedrijf, hoe lastiger dat in de hand te houden is. En hoe groter het risico van ’beeld verrommeling’.

Steeds meer organisaties realiseren zich dit dan ook. En zien dat in aanvulling op het verwoorden van de ‘tone of voice’ ook het verbeelden van de ‘tone of visual’ nu noodzakelijk is. Daarom zullen eigen beeldbanken, visual ID’s en marketing toolkits belangrijk worden. In dit geval om de juiste look + feel van jouw organisatie te bepalen. En —niet onbelangrijk, deze te handhaven..:-) Zodat iedereen deze beelden vrij kan gebruiken bij posts of presentaties die online verschijnen. Zo kan de verrommeling in beeldvorming —die onbedoeld door het eigen personeel wordt veroorzaakt, beperkt blijven.

Gezien de toenemende behoefte aan authenticiteit met organisaties verwacht ik daarom een forse groei in eigen fotografie- en videoproducties. Deze zullen bestaan uit een mix van professioneel, AI-gegenereerd + eigen materiaal. Of video’s op Tiktok, Instagram of LinkedIn. Door het toenemend gebruik binnen organisaties van social media, laten medewerkers bedoeld of onbedoeld, een stukje uniciteit van de organisatie zien. Zo leveren ze een directe bijdrage aan de ’employer brand’. En daarmee de identiteit van een bedrijf.

Employer Generated Content gaat groot worden                                                                                                                                                

In 2024 was User Generated Content al belangrijk voor bedrijven. Dat zal in 2025 zeker zo blijven. Maar naarmate bedrijven groeien en meer transparantie tonen, zie ik een verschuiving van User Generated Content (UGC). Naar Employer Generated Content (EGC). Dit type content, gecreëerd door werknemers zelf, biedt een authentiek insider perspectief. Dat zowel ’credible’ als ’catchy’ is. Het toont de dagelijkse, zeg maar meer menselijke kant van een bedrijf.

Een krachtig middel dus voor ’employer branding’. En het aantrekken van nieuw talent..:-) Het is daarom slim om deze ambassadeurs van jouw organisatie daarmee te helpen. Dat kan bijvoorbeeld al met een eenvoudige beeldbank. Of een ruim toegankelijke visual ID. Of —steeds urgenter, een bruikbare schrijfwijzer. Zo voelen je medewerkers zich niet alleen gesteund in hun publicaties, maar zullen dat hoogstwaarschijnlijk ook vaker gaan doen…👇‬

Van ’minimal’ naar ’maximal’ design                                                                                                                                    

Op het gebied van (UX)design zie ik een verschuiving van ’minimal’ naar ’maximal’. We kiezen namelijk steeds vaker voor knallende, frisse kleuren. Maar ook voor complexe patronen, c.q. vormelementen en uitgesproken typografie. Dit alles om ons goed te onderscheiden in een overvolle, om aandacht schreeuwende markt. Deze shift naar een meer karaktervol en ’eigen’ visuele uitstraling, zorgt voor meer attentie en impact. Zowel bij consumenten als bij zakelijke klanten. Investeringen in design en creativiteit worden dus aantoonbaar beloond.

Naadloos cross-platform ontwerp

Doordat we ook steeds meer verschillende kanalen gebruiken, is het niet zo heel vreemd dat we ook meer moeite hebben om alle response daarvan in goede banen te leiden. Doordacht design kan daarbij enorm helpen. Met name in de ’overgang’ van het ene kanaal naar het andere…  Dit laatste zal steeds meer gericht zijn op het bieden van een naadloze ervaring over de verschillende apparaten en platforms heen. Zorg dus voor een consistente look + feel, of gebruikers nu desktop, mobiel of wearables gebruiken.

Hieronder zie je daarom wat voorbeelden van visual ID’s, BrandBooks en een bijzondere look + feel die ik voor mijn relaties Kenteq, Amazona en Bouwinvest realiseerde.…👇

 

 

Wil jij verbetering van je visual ID of web content!?

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.