ARQ IVP | zomerinhuis.nl / communicatie+
ARQ Nationaal Psychotrauma Centrum wil frisse uitgangspunten voor een goed resonerende propositie, narrative en visual ID.
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
19779
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-19779,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

ARQ IVP

Over dit project

WIE

ARQ IVP en ARQ IMPACT zijn beide onderdeel van ARQ Nationaal Psychotrauma Centrum. Zij houden organisaties en hun medewerkers veerkrachtig en weerbaar door praktische psychosociaal onderzoek én ondersteuning te bieden bij schokkende gebeurtenissen in onze samenleving. Denk hierbij aan de Bijlmerramp, de vuurwerkramp in Enschede of het tram incident in Utrecht. ARQ Impact levert hiervoor het onderzoek en beleid, doorgaans in het publieke domein. ARQ IVP is de praktische uitvoerder daarvan als partner van profit / non-profit organisaties en bedrijven.

 

WAT

Met een zeer uitgebreid dienstenpakket dat bestaat uit trainingen, crisisopvang en traumatherapie, tesamen met wetenschappelijke publicaties en de laatste richtlijnen in beleidsvorming die allemaal gaan over –laten we maar zeggen– niet de meest opwekkende gebeurtenissen in onze samenleving, is het voor hen moeilijk om hiervoor een goed resonerend verhaal met een bijpassende visual ID te vinden.

 

WAARMEE

Voor de uitgangspunten voor de nieuwe propositie, narrative en visual ID werden een drietal ’Merkessentie sessies’ gehouden met alle sleutelmedewerkers en verantwoordelijken. In deze opéénvolgende serie van interactieve sessies, werden de nieuwe waarden daarvoor niet alleen vastgelegd, maar ook samen doorleefd en op inhoud vertaald naar concreet toepasbare ID-sets voor de nieuwe propositie, narrative en de visual ID.

Categorie
Communicatie, Copywriting, Merksessies, Narrative, Visual Identity
Tags
brand building, brand workshops., corporate narrative, merkstrategie, visual ID