Kuka Home | zomerinhuis.nl / communicatie+
Realiseer een nieuwe naam, merkbelofte, visual ID + crossmedia campagne voor een aanstormend woonmerk in Nederland...
zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, effectieve online communicatie, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, brand identities, merk sessies, brand workshops
16443
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-16443,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Kuka Home

Over dit project

Het nieuwe woonmerk Kuka Home wil -naast een stevige introductie- ook in korte tijd lekker groeien. In bekendheid en klantengroei, maar vooral in een non-conformistische reputatie. Een leuke opdracht, maar helemaal leuk wordt ’t als de marketingmanager letterlijk zegt dat’ie niet zo zit te wachten op saaie plaatjes van banken en dito prijsjes. Nog leuker wordt ’t als hij de campagneregel: ’ga maar ’ns lekker op je Kuka zitten’ goedkeurd.., de rest is eigen­lijk een simpele uitwerking van een heel leuk idee. Menselijk, helder en warm, eigenlijk net als het merk Kuka zelf…

 

Opdracht

Ontwikkel een nieuwe naam, merkbelofte, visual ID èn responsive webplatform voor een aanstormend woonmerk in Nederland. Maak ’design-wise’ een helder en sympathiek statement en realiseer zo een goede breinpositie voor deze frisse franchise formule. In groei van klanten èn aanwas van toekomstige ondernemers.

 

Insteek

In de woningmarkt zie je in de campagnes vaak iets te gelikte interieurs ’bezeten’ door fotomodellen in de meest extravagante houding. Een tikje ongeloofwaardig op zijn zachtst gezegd. Voor een sympathiek merk als Kuka moet je dit dus anders aanpakken. Frisser, vrolijker maar vooral ook leuker.

 

Insight

Woning retailers willen elkaar weleens ’copy-pasten’… Een eufemistische uitdrukking voor het jatten van elkanders gedachtengoed, waar niet zelden fors voor is betaald… Door Kuka van een unieke merkbelofte te voorzien in taal en beeld, is het risico van ’copycats’ een stuk minder.

in samenwerking met:

Alta

Datum
Categorie
Allchannel, Communicatie, Content creatie, Strategie, Web + visual design
Tags
brand building, content creatie, content creatie en management, creative direction, cross media campagne