Het nieuwe woonmerk Kuka Home wil -naast een stevige introductie- ook in korte tijd lekker groeien. In bekendheid en klantengroei, maar vooral in een non-conformistische reputatie. Een leuke opdracht, maar helemaal leuk wordt ’t als de marketingmanager letterlijk zegt dat’ie niet zo zit te wachten op saaie plaatjes van banken en dito prijsjes. Nog leuker wordt ’t als hij de campagneregel: ’ga maar ’ns lekker op je Kuka zitten’ goedkeurd.., de rest is eigenlijk een simpele uitwerking van een heel leuk idee. Menselijk, helder en warm, eigenlijk net als het merk Kuka zelf…
Ontwikkel een nieuwe naam, merkbelofte, visual ID èn responsive webplatform voor een aanstormend woonmerk in Nederland. Maak ’design-wise’ een helder en sympathiek statement en realiseer zo een goede breinpositie voor deze frisse franchise formule. In groei van klanten èn aanwas van toekomstige ondernemers.
In de woningmarkt zie je in de campagnes vaak iets te gelikte interieurs ’bezeten’ door fotomodellen in de meest extravagante houding. Een tikje ongeloofwaardig op zijn zachtst gezegd. Voor een sympathiek merk als Kuka moet je dit dus anders aanpakken. Frisser, vrolijker maar vooral ook leuker.
Woning retailers willen elkaar weleens ’copy-pasten’… Een eufemistische uitdrukking voor het jatten van elkanders gedachtengoed, waar niet zelden fors voor is betaald… Door Kuka van een unieke merkbelofte te voorzien in taal en beeld, is het risico van ’copycats’ een stuk minder.
Alta
December 21, 2015