Het Aziatische foodmerk Yama wil -naast een stevige herpositionering- ook een dito refresh van haar visual ID en alle campagne middelen.
Met een b-to-b campagne willen zij hun -in Nederland- wereldberoemde naam en faam gaan inzetten om de Aziatische producten die ze maken en importeren te ’vermarketen’ In dit geval bij topkoks en inkopers van de betere supermarkten en delicatessen. De campagne willen ze op een overtuigende manier voorzien van hun Japanse roots.
Als Europeaan moet je natuurlijk niet zelf gaan ’klooien’ met de voor Japan zo kenmerkende caligrafie. Die laten je maken door een wijze, oude Japanse meneer. Die je naast de meest prachtige handschriften ook meteen een lesje geeft in designen. Op z’n Japans…
Topkoks en top inkopers van merken en ketens zijn best blasé. Vooral ook in de wijze waarop zij tegen hun leveranciers aankijken. Alles moet tot in de puntjes verzorgd zijn. Van visitekaartjes tot de beurspresentatie, van de service tot de website. Anders kom je bij hen niet geloofwaardig over.
Alta
December 18, 2015