Omdat brommers in Almere als enige in Nederland nog moeten verhuizen naar de rijbaan, wil deze gemeente een campagne die ’matcht’ met haar vooruitstrevende imago. Met een gering budget stelt zij tegelijkertijd zeer ambitieuze eisen, die dan maar op één manier te ’counteren’ zijn: met een onorthodoxe campagne in de publieke ruimte…
Ontwikkel een innovatieve on- en offline campagne, die alle verkeersdeelnemers in Almere op de hoogte brengt van de aanstaande verhuizing van brommers naar de rijbaan.
Door een slimme integratie van on-en offline communicatie en de sociomedia, werd snel een dialoog gerealiseerd tussen alle betrokkenen. In dit geval een bijzonder diverse groep: jongeren (scooterrijders) bestuurders voertuigen, forensen èn stakeholders. Dankzij de crossmediale aanpak werd de taai te communiceren campagneboodschap een flink succes. Met een enorme score op conversie, like-a-bility èn een mega media echo.
Door de kern van de boodschap op een leuke & laagdrempelige manier te communiceren op openbare plekken waar veel mensen samenkomen kan je erg veel (media)impact genereren.
Mostremarkable
December 21, 2015