Soep van de Zaak | zomerinhuis.nl / communicatie+
Visual ID, storytelling campagne, packaging design + responsive webomgeving voor Soep van de Zaak | zomerinhuis.nl - communicatie+
zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, storytelling, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web + visual design, mobile + web development, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
17474
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-17474,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Soep van de Zaak

Over dit project

 

Soep van de Zaak is een sympathieke soepleverancier, die lokale producten van boerenbedrijven gebruikt om gezonde en vooral lekkere soepen van te maken. Die -hoe leuk en makkelijk kan dat zijn- je online kunt bestellen en dan razendsnel op de zaak bezorgd worden. Gewoon kies, klik, betaal en klaar. Met Soep van de Zaak heb je daarbij, al snel zo’n 60% van je dagelijkse groente binnen. Zo zorgen we er niet alleen voor dat werknemers lekker vitaal blijven maar doen dat zelfde ook voor onze directe leefomgeving en onze eerlijke lokale leveranciers.

 

 

Opdracht

Soep van de Zaak wil naast een nieuwe Brand ID, (online) advertising en een responsive webomgeving ook ondersteuning op packaging design. Zij wil dat doen in heldere taal en een eerlijke, retro uitstraling en wil daarbij een slimme oplossing om vrijwel continue in het straatbeeld ’aanwezig’ te zijn om een snelle naamherkenning op te bouwen.

 

Insteek

Door in storytelling te focussen op de steekwoorden: lekker en gezond en makkelijk, kunnen we snel alle voordelen van de bijzondere producten van Soep van de Zaak uitleggen. En dat zijn er nogal wat.., lokaal geteelde groenten die met aandacht bereid worden in eigen keuken, dus vers bereid en dagelijks bezorgd. Online bestel en betaalgemak speciaal voor ondernemers. En een wel heel sympathieke bestel- en haal service, uitgevoerd door herintreders op leeftijd in een Vespa van hetzelfde jaartal…

 

Insight

Door aan een sympathiek product een net zo sympathieke service toe te voegen ontstaat er een communicatieve meerwaarde die binnen een storytelling campagne uitstekend werkt.

Categorie
Creative concepts, Strategie, Web + visual design
Tags
brand building, creative direction, e-commerce, online strategie, visual ID, webbuilding