zomerinhuis.nl | Nieuwe positionering, logo, (online) strategie, webomgeving + crossmediale Citymarketing campagne voor Gemeente Almere | zomerinhuis.nl/communicatie+
Nieuwe positionering, logo, (online) strategie, webomgeving + crossmediale Citymarketing campagne voor Gemeente Almere | zomerinhuis.nl/communicatie+
zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, effectieve online communicatie, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, brand identities, merk sessies, brand workshops
16314
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-16314,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Gemeente Almere

Over dit project

Als één van de oudste nieuwbouwwijken van Almere gerenoveerd gaat worden, moet dat wel op een uiterst nieuwerwetse wijze worden gecommunicerd. Met ’on-line-polls’, bijzondere wijkambas­sadeurs, wijkeigen (online)brochures, community website en nog wat onconventionele ambient com­municatie in de openbare ruimte van deze wijken. Dat daar een ouderwets succes mee te behalen valt, is weer eens te meer het bewijs dat geïntegreerde on / offline wijkcommuni­catie goed werkt.

 

Opdracht

Realiseer een geloofwaardig logo, online strategie, webomgeving en campagne voor alle communicatie rondom de reno­vatie van De Wierden. Zodanig dat alle bewoners niet alleen op de hoogte raken van de vernieuwingen, maar daarin ook willen participeren en contribueren. Bedenk daarbij een prikkelende oplossing om de gerealiseerde resultaten in de wijken te communiceren.

 

Insteek

Door bewoners als wijk ambassadeur in de campagne hun mening te laten ventileren en deze on- en offline te delen met de wijk waarin zij wonen en de online nieuwsgroepen, ontstaat er een sterke inhoudelijke betrokkenheid en veranderingsbereidheid ten aanzien van de verbouwplannen. Met als gevolg een veel soepeler en efficiëntere manier van voorlichting, vermindering van klachten en een wel heel erg leuke co-creatie in de communicatie.

 

Insight

Vanwege het grote aantal ouderen en inwoners met een economische achterstand op de samenleving, wordt tijdens de campagne ook veel gebruik gemaakt van print en laagdrempelige digitale techniek.

Gemeente Almere - De Wierden

Realisatie positionering, logo, (online) strategie, webomgeving + crossmediale campagne voor alle communicatie rondom de renovatie van De Wierden i.s.m. Mostremarkable

Datum
Categorie
Brand Identity, Content creatie, Copywriting, Creative concepts, Online, Strategie
Tags
copywriting, creative concepts, creative direction, e-commerce, online strategie, social media campagnes, social media strategie, webbuilding, Zomerinhuis.nl/communicatie+