
09 okt Stop Bizzwords. Start Buzzwords: met Activatie campagnes.
Een goed deel van de marketeers van pensioenfondsen geeft aan in 2024 meer vanuit de wensen en ambities van hun deelnemers te willen communiceren. Maar hoe en waarmee precies is nog niet 100% duidelijk…
Communiceren -met de specifiek jongere- deelnemers van pensioenfondsen wordt steeds taaier. ’Zij’ voelen zich minder verbonden dan de ’oudere garde’ en zijn daarom vaak kritischer, willen meer weten over het ’waarom van de inleg’, eisen transparantie en zijn daarbij ook nog ’ns minder loyaal… Dus, hoe behoudt je ze of eerder nog.., hoe win je hun aandacht + hart!?

Aandacht krijgen en houden doe je ondermeer door klantgerichte activaties in te zetten. Die met name focussen op één specifiek thema of topic dat van belang is -of actueel- voor deze deelnemers. Zo zet je niet alleen jouw hele aanbod goed in de aandacht, maar bevestig je jouw achterban ook nog ’ns in hun keuze voor jouw organisatie… Juist omdat klantgerichte activaties vooral de loyale deelnemers ’triggeren’, worden deze ook vaak gedeeld in een sociale context. En dat is dan ook precies de reden waarom goede, leuke of relevante activaties steeds vaker verschijnen op social media. Zoals je bijvoorbeeld terug ziet in onze aanpak voor PGGM&Co.
Wellicht zijn klantgerichte activaties ook wat voor jouw organisatie!? Bel dan 06 55 333 510
}



)
)
Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.