Stop Waiste. Start Impact: met Content Marketing. | zomerinhuis.nl / communicatie+ %
40+ procent van de marketeers geeft aan in 2023 te willen starten met content marketing. En da‘s niet voor niets...
zomerinhuis.nl - communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, merkstrategie, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, content creatie, web en visual design, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
21789
post-template-default,single,single-post,postid-21789,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

Stop Waiste. Start Impact: met Content Marketing.

40+ procent van de marketeers geeft aan in 2023 te willen starten met Content Marketing. En da’s niet voor niets…

Content marketing: je kunt er in in 2024 eigenlijk niet meer omheen. Waar dit een aantal jaar geleden iets was dat ’erbij’ gedaan werd, is het nu niet meer weg te denken uit een serieuze marketingstrategie. Want steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van goede content. Blogs, video’s, infographics, podcasts. You name it… Gebruik jij ze ook!

Content marketing is -in-a-nutshell- een slimme marketing strategie, die er op gericht is om waardevolle content op een consistente manier delen met de voor jouw organisatie belangrijke doelgroepen. Hierbij kun je aan meerdere doelen denken zoals het verschaffen van informatie, het creëren van een goede reputatie of helpen bij het werven van personeel. In het ’nieuwe normaal’ van personeelstekorten, saleslosses en reputatieschades gaat Content Marketing belangrijk worden: zoek als marketeer hiermee dus de verdieping. Content -en vooral slechte- is er namelijk in tsunami’s, waardoor het steeds moeilijker is om tussen al deze ’ruis’ nog op te vallen. Daarom is het belangrijker dan ooit om te investeren in relevante ’rich content’. Wat bijvoorbeeld goed te zien is in de online communicatie van onze klant UtrechtAltijd.nl.

Het maken van dergelijke ’rich content’ begint bij het goed snappen van de problemen die je als bedrijf of organisatie oplost én in het doorgronden van de relevantie daarin van jouw eigen organisatie… Daarvoor worden er veel persona’s en customer journeys gemaakt. Maar.., deze worden meestentijds nooit met (potentiële) klanten of verkopers ’gematcht’ om ze te valideren. Praat daarom ’ns face-to-face met je klanten. Of met de key-people in je eigen bedrijf. Welke producten of diensten verkopen goed? Waarom is dat? Hoe haak jij met je content aan op trends die al vanuit de organisatie zijn gesignaleerd?

Het zal je verbazen hoeveel goede en valide insights je zo verkrijgt. En beter nog: kan verwerken in steed betere journeys. En een steeds beter bedrijfsresultaat..:-)

Wellicht is content marketing ook wat voor jouw organisatie!? Bel dan 06 55 333 510


}


)

)


)

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.