Waarom online personalisatie zo’n enorm succes is... | zomerinhuis.nl / communicatie+
Waarom online personalisatie zo’n enorm succes is.. | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl - communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, content management, content creatie, customer journeys, persona mapping, online strategie, social media strategie, merkstrategie, merkactivatie, creative direction, brandbuilding, brand identity, visual ID, copywriting, corporate narrative, storytelling, web en visual design, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, brand workshops, merkessentie sessies, communicatietrends en marketingtrends.
17706
post-template-default,single,single-post,postid-17706,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Waarom online personalisatie zo’n enorm succes is…

Waarom online personalisatie zo’n enorm succes is…

Organisaties en vooral merken zouden moeten bouwen aan relaties in plaats van steeds meer leads. Want zeg nu zelf, wat heb je aan een duurbetaalde lead waar je he-le-maal-nada-niets van weet!? De enige mogelijke ‘dialoog’ met hen is dan nog dat je ze ’boring’ kunt vertellen dat’ie ’iets’ van je moet kopen. Maar waarom deze aankoop van belang is, wat de toegevoegde waarde is voor jouw klant of met welke overwegingen tot aankoop werd over gegaan blijft onbekend…

0

Met als logisch gevolg, dat er al snel een stevige irritatie optreedt over deze redelijk fantasieloze, maar vooral ook kansloze vorm van klantbenadering. Tel daarbij de bijkomende imagoschade en de forse desinvestering in de gemaakte marketing- en communicatiekosten en je kan zelf al concluderen dat dit nou niet precies de meest effectieve vorm van communiceren is. Toch!?

0

Personaliseer en ’entertain’ meer
Gepersonaliseerde content blijkt hierin een goede oplossing, daardoor wordt online marketing steeds persoonlijker, socialer en vooral ook.., steeds leuker!

0

Personaliseer en weet meer
Bovenstaande graph onderbouwt maar weer dat content personaliseren op basis van demografische eigenschappen of verschillende interesses werkt. Op het gebied van e-commerce en e-mailmarketing is dit natuurlijk niet zo heel erg nieuw, maar websites die zich aanpassen aan het profiel of wensen van de bezoeker zijn er nog maar weinig…

0

Personaliseer en bereik meer
Daarbij ook zijn de content management systemen de laatste jaren steeds beter geschikt gemaakt voor customer experience management, een veel intelligentere vorm van online dialoog. Je kunt er dan ook oneindig veel meer mee, dan alleen maar wat webpagina’s en blogposts aanmaken.

0

Personaliseer en segmenteer meer
Je kunt bijvoorbeeld nu al aangeven welke gebieden op je webpagina’s dynamisch moeten zijn. Zodat aan de hand van gebruikersgedrag op de website, de bekeken content en interacties, bezoekers worden gecategoriseerd en gesegmenteerd. Aan de hand hiervan worden zogenaamde ’rulings’ bepaald. Rake richtlijnen waarmee specifieke content wordt vertoond of waarmee het meest optimale conversiepad wordt bepaald.

)

Zo wordt online marketing in toenemende mate weer relevant voor website bezoekers en dus ook weer leuk, omdat er een omgeving voor hen wordt gecreëerd, waarin alleen maar relevante en of leuke zaken worden gevonden. Content en informatie die je ook daadwerkelijk een stap verder helpt, waar je op dat moment werkelijk behoefte aan hebt of naar op zoek bent. En zeg nu zelf, hoe fijn kan dat zijn?

)

Wil jij ook aan de slag met online personalisatie en een scherpere content strategie?

Maak dan een afspraak met mij voor een optimalisatie date!

0


)

)

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.