Stop Clutter. Start Stories: door Storytelling. | zomerinhuis.nl / communicatie+
30 + procent van de marketeers geeft aan in 2022 te starten met storytelling marketing. En wel met een paar goede redenen...
zomerinhuis.nl - communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, merkstrategie, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, content creatie, web en visual design, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
21749
post-template-default,single,single-post,postid-21749,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Stop Clutter. Start Stories: door Storytelling.

Stop Clutter. Start Stories: door Storytelling.

30 + procent van de marketeers geeft aan in 2024 te starten met storytelling marketing. En wel met goede redenen…

Storytelling is een marketingtechniek die steeds meer wordt gebruikt en dat is niet voor niets: het is één van de krachtigste manieren van communiceren. Ontvangers identificeren zich namelijk snel met de vertelde belevenissen. Hierdoor wordt zo’n verhaal een ‘gedeelde beleving’. Daarmee ook is storytelling bijzonder effectief om mensen of nieuwe medewerkers met elkaar te verbinden, kennis over te dragen, reputatie te verwerven en zelfs ook gedrag aan te leren.

Juist omdat ’stories’ zo geschikt zijn voor het verbinden van mensen, worden ze vaak gedeeld in een sociale context. Dat is dan ook precies de reden dat merk- of purpose verhalen steeds vaker verschijnen op social media zoals Instagram of Pinterest. Zoals je bijvoorbeeld terug ziet in de aanpak van onze klant Amazona Ecoverf.

Veel organisaties ontdekken in ’23 dat ze niet meer op de oude voet verder kunnen gaan. Ze gaan op zoek naar nieuw houvast –en verhalen-. Dat verhaal moet vertellen wie ze zijn en waar ze voor staan. Voor veel organisaties betekende Covid19 dus niet alleen het einde van ‘business as usual’, maar vooral ook een transformatie naar iets anders. Een ander verdienmodel, een andere doelgroep, een andere. authentiekere manier van communiceren. Storytelling maakt een belangrijk deel uit van die transformatie en die verhalen zijn nu volop (bij ons ook) in ontwikkeling.

Wellicht is storytelling marketing ook wat voor jouw organisatie!? Bel dan 06 55 333 510


}


)

)

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.