Een betere gebruikservaring genereert hogere conversie | zomerinhuis.nl / communicatie+
Betere gebruikservaring = betere conversie | zomerinhuis/nl - communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18611
post-template-default,single,single-post,postid-18611,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Een betere gebruikservaring genereert hogere conversie

Een betere gebruikservaring genereert hogere conversie

Bedrijven en organisaties zien steeds meer de voordelen van online personalisatie

Door voor iedere bezoeker (of targetgroep) een andere gebruikers ervaring of content te creëren, toon je aan dat je jouw bezoekers kent en precies weet wat zij nodig hebben. Zo biedt je hen sympathieke handvatten om snel te vinden wat ze zoeken. Zodat zij geen redenen meer zien om te zoeken naar andermans diensten of producten.

)

Maatwerk verleid
Door te stoppen in het bieden van één grote en brede gebruikerservaring en te focussen op het bieden van precies die ervaringen waarmee de behoefte van jouw targetgroep direct wordt aangesproken, bereik je meer. Al gauw zo’n +20% meer op conversie bijvoorbeeld…
Geen ’nice-to-have’
Daarom is online personalisatie niet langer een nice-to-have. Je bezoekers zijn steeds vaker jonge, volledige ’digital natives on-the-go’ die nu nog sneller beslissen of ze ergens wel of geen tijd aan willen besteden. We zijn inmiddels zo gewend geraakt aan gepersonaliseerde ervaringen zoals die van Netflix, de sociale netwerken en Picnic, dat we niet langer het geduld hebben om een website door te ploegen op zoek naar die ene dienst of dat ene product. En dat dat merken we in de laatste onderzoekcijfers:

Zo realiseer je een gepersonaliseerde ervaring

Bovenstaande statistieken tonen niet alleen aan dat personalisatie belangrijk is, maar ook dat het nog eens zeer lucratief is, het zorgt voor een aanzienlijk betere conversie. Vermits je het effectief inzet natuurlijk en je de belangrijkste targetgroepen op de juiste manier benadert. Fijn om daarbij te weten is dat online personalisatie helemaal niet zo lastig is toe te passen als je wellicht wel denkt. Waarschijnlijk heb je de data die je daarvoor nodig hebt, allang tot je beschikking en moet je deze alleen nog analyseren op kwaliteit, om je eerste personalisatie campagne op te zetten. OK, dit alles klinkt allemaal wel ’nice-and-easy’.., maar hoe pak je deze online personalisatie nu écht goed en doordacht aan? Hieronder de belangrijkste stappen die je moet nemen.

)

Omschrijf in ’t kort het doel dat je wilt bereiken en kies de bijbehorende KPI’s
Doe vooraf kwalitatief onderzoek. Hoe gebruiken trouwe bezoekers je website? En wat doen de nieuwe bezoekers anders? Je wilt het verschil tussen die twee doelgroepen proberen te veranderen. En onderzoek ook je kwantitatieve data. In welke stap van de funnel vallen de meeste bezoekers nu uit? Dat is een mooie plek om te starten met je eerste personalisatie campagne. Kies de segmenten waarmee je aan de slag gaat. Laat hier Online Persuasion op los en voer onderzoek uit om motivatie en gedrag beter te kunnen begrijpen.

)

Ontwerp de aanpassingen voor de verschillende segmenten
Denk bijvoorbeeld aan het verwijderen van overbodige afbeeldingen, de navigatie vereenvoudigen en het gebruiken van andere copy of visuals. Rol je campagnes uit met een bruikbare dashboarding-tool en houd de resultaten scherp in de gaten. Zo biedt je al jouw bezoekers sympathieke guidance om zo snel -en leuk- mogelijk te vinden wat ze zoeken. Zodat zij in alles de ervaring krijgen dat je ze goed aanvoelt en begrijpt.

0


Ook aan de slag met gepersonaliseerde content en een beter gebruikerservaring!?

Bel 06 55 333 510 of mail eric@zomerinhuis.nl


)

)


Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.