Nieuw succes van visual storytelling - zomerinhuis.nl / communicatie+
Het succes van visual storytelling - zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18137
post-template-default,single,single-post,postid-18137,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
 

Nieuw succes van visual storytelling

Nieuw succes van visual storytelling

Bedrijven en organisaties zouden wat meer moeten investeren in een visuelere context van hun product of dienst. Dit heet ook wel visual storytelling. Want: wanneer zij hun zichtbaarheid van de organisatie hierdoor vergroten, stijgt hun conversie. Altijd. Ondanks dit, gaan +40% van alle Nederlandse bedrijven nog schuil in volledige anonimiteit. Met MeToo-plaatjes op de website, een afstandelijke online helpdesk en een -saai- contactformulier.

0

Zij laten dus zich letterlijk niet ’zien’ aan hun klanten. Bedrijven die daar verandering in brengen en samengesteld beeld of strategisch gekozen beeldreeksen gaan gebruiken in plaats van (veel) tekst ervaren grote verschillen in het vergroten van hun zichtbaarheid. In website bezoek, merkbeleving en -ook niet onbelangrijk- een stijgende conversiecurve…

Als het goed is bestaat je merk of organisatie in haar communicatie uit de juiste sfeer, uitstraling, toon, setting, context en beeld. Vooral de laatste component; beeld, is steeds belangrijker. Want, wat je precies zegt, in dit geval tekstueel, is ondergeschikt aan beeld. Recent onderzoek toont dat weer ’ns aan: 90 procent van alle communicatie is non-verbaal en zit dus in beleving. “En in die 90 % zit nu juist ’de klik’ met anderen.”
Beeldverhalen die emotioneel ertoe doen gaan meestal niet over de producten of diensten in kwestie, maar over de belevingswereld van de mensen waar de producten of diensten een rol in spelen: de context dus.

Het creëren van kaders voor deze context is belangrijk. In dit geval om daar een dermate focus in aan te brengen, dat zaken als merkwaarden en de juiste tone-of-visual, hierin een belangrijke rol kunnen gaan spelen. Zo wordt beeld content die in de juiste context is geplaatst, vanzelf een uiterst effectieve sales tool. Omdat het relevant én verassend is, emotioneel overtuigd en dus enorm bijdraagt aan het vergroten van de zichtbaarheid van een organisatie.

Een dergelijk manier van visual storytelling realiseren we al jaren voor kookles.nl via de web omgeving en de verschillende social mediakanalen. Naast de beeld content op blogs en de social media kanalen wordt er ook flink ingezet op E-mail marketing.

Zo wordt op verschillende kanalen één-en-dezelfde belofte vertaald naar leuke en vooral mooie visuele content voor liefhebbers van gezond en vooral ook heel lekker eten!


Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.