15 mei Stop Irritating. Start Activating: met Merk Activaties.
30+ procent van de marketeers geeft aan in de afgelopen periode activaties te hebben ingezet. Met blijvend succes. Bekijk hier hoe dat komt…
Activaties worden steeds vaker gebruikt om ’sluimerende’ merken of organisaties weer in één keer in de ’spotlight’ te zetten bij hun targetgroep. En da’s niet voor niets: het is -by far- de meest effectieve manier om op korte termijn bestaande én nieuwe klanten aan je te binden.
Dat komt zo..: bestaande klanten identificeren zich namelijk veel makkelijker met activaties. Gewoon omdat ze ’t merk of organisatie al een tijdje kennen. Hierdoor wordt zo’n activatie een ’trigger beleving’. Anders gezegd: alles wat ze al wisten, wordt -positief- ge(her)activeerd. En.., ook fijn, opnieuw omgezet in conversie! Daarom ook zijn activaties niet alleen bijzonder effectief om klanten te krijgen, maar ook bijzonder duurzaam. Want je investeert namelijk direct in je bestaande, loyale klanten. En beter nog: je behoudt ze…
Juist ook omdat activaties loyale klanten goed ’triggeren’, worden ze vaak zoveel gedeeld in een sociale context. Dat is dus precies de reden waarom je goede / leuke / relevante activaties, steeds vaker ’voorbij ziet komen’ op social media. Zoals te merken was in de feed van onze klant Eigenhuis Keukens…
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.