Stop Sending. Start Listening: met Dialoog Marketing. | zomerinhuis.nl / communicatie+
20+ procent van de bedrijven en organisaties geeft aan in 2023 meer te willen investeren in Dialoog Marketing. En dat heeft zo z’n redenen...
zomerinhuis.nl - communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, merkstrategie, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, content creatie, web en visual design, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
21995
post-template-default,single,single-post,postid-21995,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Stop Sending. Start Listening: met Dialoog Marketing.

Stop Sending. Start Listening: met Dialoog Marketing.

20+ procent van de bedrijven en organisaties geeft aan in 2024 meer tijd en of geld te willen investeren in het inzetten van Dialoog Marketing. En dat heeft zo z’n redenen…

}

Dialoog marketing is een succesvolle marketingtechniek waarbij je in gesprek gaat met de lezers van je content om interactie te creëren en zo aandacht vast te houden. Door met vragen of suggesties te verleiden tot een dialoog, zoek je de interactie op en houd je de interesse en focus voor jouw boodschap vast.

intussen is de wereld van online communicatie flink veranderd. Waar vroeger een klant vaak uit zichzelf op een website terecht kwam, moet je nu je potentiële klanten op andere manieren bereiken, beraken en bevestigen. Veel partijen zenden echter nog steeds veel, héél veel overbodige content naar hun klanten. Maar anno ’23 kun je beter luisteren. Bijvoorbeeld door zelf de conversatie aan te gaan met je klant. Met chatbots, goede queries of beter nog: een échte service-medewerker. Dit stelt je in staat om door de juiste vragen te stellen niet alleen naar de klant te luisteren, maar hen meteen ook het juiste antwoord geven en zo de klant loyaliteit te vergroten.

Zo worden campagnes én klantervaringen door dialoog marketing niet alleen steeds prettiger, maar vooral ook steeds effectiever. Want: door bijvoorbeeld AI (ChatGPT) in combinatie te brengen met goed UX design, ontstaan ’op conversatie sturende’ marketing campagnes. Phew.., mooi stukkie technisch jargon niet!? Anders gezegd is het gewoon een campagne of activatie, waar in feite direct wordt ‘geluisterd naar de input van de klant’. Waardoor jouw campagne of boodschap voor hen steeds relevanter wordt. Met als plezierig resultaat dat je jouw klant beter helpt en zijn of haar aandacht langer wordt vastgehouden. Zo til je de klanttevredenheid van je product, dienst of reputatie naar een hoger niveau. En je conversiegraad overigens ook..:-)

Een mooi voorbeeld van dergelijke dialoog marketing is de geslaagde activatie van Eigenhuis Keukens, SieMatic en BAM Wonen, waarin we de toekomstige bewoners van Steigereiland – Amsterdam met elkaar in dialoog brachten. Door lekker samen te koken konden zij zo laagdrempelig hun woonwensen aan ons vertellen. Met de insights daarvan werd de toekomstige woonsituatie ingericht én de relatie met de huizen / keukenkopers enorm verbeterd. Dubbele winst dus.

Wellicht is dialoog marketing ook iets voor jouw organisatie? Bel dan 06 55 333 510 of mail: eric@zomerinhuis.nl


}


)

)


Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

)

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.