Vind- en aaibaar zijn - zomerinhuis.nl / communicatie+
Vind- en aaibaa zijn | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18503
post-template-default,single,single-post,postid-18503,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
 

Vind- en aaibaar zijn

Vind- en aaibaar zijn

Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op een mix van on-en offline:

Bedrijven kiezen meer en meer voor een grote online zichtbaarheid in combinatie met een sterke fysieke aanwezigheid door bijvoorbeeld een flagship store. De razendsnelle digitale ontwikkelingen hebben met name invloed op het straatbeeld. Terwijl traditionele merken worstelen met digitalisering en regelmatig winkels sluiten, openen pure online merken zoals Coolblue juist vestigingen.

 

 

De kernvraag hierin is: hoe je online én offline elkaar kunt laten versterken. Zo kan je bijvoorbeeld vestigingen meer als showroom of (merk)belevingsplek inrichten en online puur als verkoopkanaal gaan gebruiken. Fysieke winkels worden daarom ook steeds vaker ingezet als een -geïntegreerd- onderdeel van de totale marketing en verkoopstrategie. Consumenten geven de voorkeur aan ‘clicks & bricks’ boven single channel spelers in de retail markt.

Ook zie je dat steeds meer merken online toepassingen in de winkel integreren. Bijvoorbeeld hoeveel likes of Pins een product heeft om te laten zien hoe populair het is. Vooral jongeren en Milennials zijn hier zeer gevoelig voor. Bedrijven en organisaties zouden dus geen scheiding meer moeten hebben tussen fysieke en digitale wereld: een merk of organisatie moet geintegreerd in beiden bestaan, in zowel clicks als bricks want de ‘customer journey’ loopt naadloos door deze beide werelden heen.

Daardoor vervaagt de grens tussen on- en offline merken, maar zeer zeker ook tussen de producenten en retail merken. Online en offline retail werden in de afgelopen jaren zo vaak gezien als 2 aparte disciplines, met hun eigen dynamiek en karakteristiek. Door internet en allerlei technologische hulpmiddelen zijn fysieke retailers nu ook in staat om (potentiële) klanten op een persoonlijke en digitale manier te benaderen, te volgen en contact met hen te onderhouden. Dit maakt dat zij zichzelf en hun merken op totaal nieuwe manieren onder de aandacht kunnen brengen. Met succes zo blijkt.

 

 


0

Bekijk alle communicatie trends op zomerinhuis.nl/communicatie+

 


Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.