21 okt Waarom ’lekkere’ content steeds meer succes heeft…
Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op de creatie van ’lekkere’ content; het wordt namelijk steeds lastiger om opvallende content te bedenken of te maken én deze ook nog ’ns onder de aandacht van jouw doelgroep te krijgen. Door de tsunami aan -crap content- wordt de druk om iets te sharen wat ècht bijzonder is steeds groter. Hoe ’finger-licking’ is jouw content eigenlijk!?
O
Veel bedrijven behandelen content marketing nog steeds als een opeenvolging van losse, niet samenhangende campagnes. In plaats van een doordachte strategie voor de lange termijn. En da’s best jammer.., want een slimme én goed gedocumenteerde content strategie is de basis voor langdurig succes in alle online communicatie kanalen. Wij -zomerinhuis.nl +partners- constateren dan ook dat steeds meer (NGO) organisaties, content marketing serieus nemen en daarmee de aandacht voor het formuleren van een content strategie toeneemt. HuuzzaahH!#
Een content marketing strategie mag daarom niet meer ontbreken binnen een solide bedrijfsplan. Althans dat vinden wij, want wij houden van mooie & goede content..:-) Het is de basis voor alle content marketing activiteiten, die je de mogelijkheid biedt om een langdurige relatie op te bouwen met jouw focusgroep. Maar.., goede content marketing is pas ècht succesvol, als de content die je shared kwalitatief is, relevant is én 100% aansluit op de behoefte van jouw doelgroep. En da’s best wel een ’dingetje’.)
Daarom is het misschien wel belangrijker om naast een goede content marketing strategie, vooral ook een inhoudsvolle content strategie op te stellen. Succesvolle content marketeers zullen zo in 2023 nog meer gaan focussen op niche + riche content. In plaats van de onvermijdelijke ’boring bladiebla artikelen’, gericht op een brede doelgroep (je-weet-wel, Heel Nederland), gaan we meer content creëren voor een specifiek (niche + riche) publiek. Wat we zien is dat je dus extra zorgvuldig zal moeten worden met het bepalen en identificatie van je focusgroep en onderwerp. Als je te algemeen communiceert, is de kans groot dat je niet (nooit) meer wordt opgemerkt tussen de tsunami van alle andere artikelen. Meer persoonlijke en eerlijke niche-content wordt volgens mij dé manier om op te vallen.)
)
Je zal weliswaar een wat kleiner publiek aanspreken, maar wèl een gerichter publiek dat jouw merk sneller zal onthouden en (h)erkennen, omdat je ze specifiek aanspreekt en zo een autoriteit of voorbeeld wordt. Eén van de bijkomende voordelen van het gebruik maken van een content strategie, is dat deze zorgt voor een overzichtelijk beeld plus een consistente samenhang van jouw online merkbeeld. Zodat de kans vele malen groter is, dat de gestelde (financiële) doelen behaald worden en er tevens voor wordt gezorgd dat jouw doelgroep ook precies die content te zien krijgt, die triggert en relevant is. En dat wil toch iedereen!?#
Bovenstaande insights zijn ten dele ’vertaald’ in de nieuwe campagne van Amazona Ecoverf. Een super sympathieke scale-up, die whats-in-a-name als enige (echt waar(!) in Nederland een 100% Nature Plus minerale verf met een ’eye-candy’ range aan natuurlijke kleuren maakt. Waarmee iedereen z’n woon-of werkomgeving niet alleen veel mooier maakt, maar ook de wereld om je heen. Mooie klant toch!?)
Wil jij ook aan de slag met goede content + strategie, bekijk dan de case van onze klant Amazona Krijtverf of maak met mij een afspraak voor een optimalisatie date!
)
)
)
Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.