
04 jul Waarom minderen met meer slechte content…
Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op verbetering van hun content
We creëren steeds meer crap content. Terrabites… Het is daarom verstandig om je content écht af te stemmen op jouw focusgroep. Dit betekent in plaats van héél veel zendergestuurde blabla, juist kwalitatieve —en minder, ontvangergerichte content maken. Volledig ’in-tune’ met de wensen en aspiraties van jouw focusgroep. En dat werkt. Veel beter.
)
2024 zou dan ook zomaar het jaar kunnen worden waarin deze ’quality content, een nog grotere rol gaat spelen. Dit komt met name doordat web bezoekers geen zin meer hebben om online door allerlei ’waste’ of ruis te worstelen. En op deze tijdrovende wijze bij die informatie te komen die hij zoekt. Hij zoekt namelijk steeds meer naar hele specifieke content. Met langere zoektermen en steeds betere zoek omschrijvingen. Vanuit het vindbaarheid perspectief is het dus belangrijk op daar op in te spelen. Niet met meer content. Maar juist met beter gespecificeerde en relevantere content die je like-ability (en conversie) vergroten. Dat betekent dus ook: nòg beter weten wat je klant werkelijk met jouw product of dienst wil bereiken…0
intussen is de wereld van online communicatie flink veranderd. Waar vroeger een klant vaak uit zichzelf op een website terecht kwam, moet je nu je potentiële klanten op andere manieren bereiken, beraken en bevestigen. Veel partijen zenden echter nog steeds veel, héél veel overbodige content naar hun klanten. Maar anno ’24 kun je beter luisteren. Bijvoorbeeld door zelf de conversatie aan te gaan met je klant. Met chatbots, goede queries of beter nog: een échte service-medewerker. Jawel! Dit stelt je in staat om door de juiste vragen te stellen niet alleen naar de klant te luisteren, maar hen meteen ook het juiste antwoord geven en zo jouw klant loyaliteit te vergroten. Dat betekent dus dat je naast geloofwaardige en goede content ook maar beter kan investeren in deze slimme manier van klant(h)erkenning.0

)
Met sommige CRM-programma’s kun je bijvoorbeeld al mailings opstellen, die samengesteld worden op basis van de daadwerkelijke interesses van jouw focus groepen. Als je als klant bijvoorbeeld in een eerdere mailing op een bepaald onderwerp hebt geklikt, zorgt deze applicatie ervoor dat je de volgende keer meer informatie over datzelfde onderwerp ontvangt. Of de vraag of je hier überhaupt nog wel meer info over wilt hebben. En in dit geval dus ook minder van de onderwerpen die je niet zo interessant vind. Hoe fijn is dat!?0

0
Het creëren van kaders —of context, voor deze kwalitatieve content is belangrijk. In dit geval om daar precies die focus + feel in aan te brengen, zodat jouw merk- en of organisatiewaarden beter over de ’digitale bühne’ komen. Over het algemeen vinden bedrijven en organisaties het moeilijk om deze kaders voor zichzelf te creëren of ze vooraf in kaart te brengen. Want, wat is nu de juiste essentie om van jouw onderneming een sterk merk met een sterk verhaal te maken? Loop jij al een tijdje met deze vraag rond!? Ontdek dan in enkele ’hands-on’ merk essentie sessies welke merkidentiteit, marktpropositie en of marketing approach, het beste bij jouw onderneming of organisatie past.- Propositie Amazona
- PropositieLEU
- Merkessentie kookles.nl
}
)
Heb je interesse.., maak een afspraak met mij voor een optimalisatie date!
)
)
)
Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.