Waarom minderen met meer slechte content... | zomerinhuis.nl / communicatie+
Organisaties creëren steeds meer generieke content, het is verstandiger om content in te ’tunen’ op specifieke wensen van jouw target groep.
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18487
post-template-default,single,single-post,postid-18487,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Waarom minderen met meer slechte content…

Waarom minderen met meer slechte content…

Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op verbetering van hun content

We creëren steeds meer crap qua content. Terrabites… Het is daarom verstandig om je content écht af te stemmen op jouw focusgroep. Dit betekent in plaats van héél veel zendergestuurde blabla, juist kwalitatieve —dus minder, ontvangergerichte content maken. Volledig ’in-tune’ met de wensen en aspiraties van jouw focusgroep. En dat werkt. Veel beter.

)

2024 zou dan ook zomaar het jaar kunnen worden waarin deze ’quality content, een nog grotere rol gaat spelen. Dit komt met name doordat web bezoekers geen zin meer hebben om online door allerlei ’waste’ of ruis te worstelen. En op deze tijdrovende wijze bij die informatie te komen die hij zoekt. Hij zoekt namelijk steeds meer naar hele specifieke content. Met langere zoektermen en steeds betere zoek omschrijvingen. Vanuit het vindbaarheid perspectief is het dus belangrijk op daar op in te spelen. Niet met meer content. Maar juist met beter gespecificeerde en relevantere content die je like-ability (en conversie)  vergroten. Dat betekent dus ook: nòg beter weten wat je klant werkelijk met jouw product of dienst wil bereiken…

0

intussen is de wereld van online communicatie flink veranderd. Waar vroeger een klant vaak uit zichzelf op een website terecht kwam, moet je nu je potentiële klanten op andere manieren bereiken, beraken en bevestigen. Veel partijen zenden echter nog steeds veel, héél veel overbodige content naar hun klanten. Maar anno ’24 kun je beter luisteren. Bijvoorbeeld door zelf de conversatie aan te gaan met je klant. Met chatbots, goede queries of beter nog: een échte service-medewerker. Dit stelt je in staat om door de juiste vragen te stellen niet alleen naar de klant te luisteren, maar hen meteen ook het juiste antwoord geven en zo jouw klant loyaliteit te vergroten. Dat betekent dus dat je naast geloofwaardige en goede content ook maar beter kan investeren in deze slimme manier van klant(h)erkenning.

0

Intussen proberen Google e.a. inmiddels met steeds meer (soms onbegrijpelijke) algoritmes een goede balans te vinden tussen content die de consument niet wilt zien en die waar hij mogelijk wél voor te interesseren is. Maar deze wijze van werken is niet alleen voor hen weggelegd. Ook met de content van jouw organisatie is dit goed mogelijk. Met focus content en curatie. Deze zogenaamde ’curatie’ of aanscherpen van content kan natuurlijk  ’t beste gedaan gedaan worden door je eigen (communicatie)mensen, maar gebeurt ook steeds meer door slimme software (en part-time professionals zoals ik..:-). Met sommige CRM-programma’s kun je bijvoorbeeld al mailings opstellen, die samengesteld worden op basis van de daadwerkelijke interesses van jouw focus groepen. Als je als klant bijvoorbeeld in een eerdere mailing op een bepaald onderwerp hebt geklikt, zorgt deze applicatie ervoor dat je de volgende keer meer informatie over datzelfde onderwerp ontvangt. En in dit geval dus ook minder van de onderwerpen die je niet zo interessant vind. Hoe fijn is dat!?

0

0

Het creëren van kaders -of context- voor kwalitatieve content is belangrijk. In dit geval om daar precies die focus + feel in aan te brengen, zodat jouw merk- en of organisatiewaarden beter over de ’digitale bühne’ komen. Over het algemeen vinden bedrijven en organisaties het moeilijk om deze kaders voor zichzelf te creëren of ze vooraf in kaart te brengen. Want, wat is nu de juiste essentie om van jouw onderneming een sterk merk met een sterk verhaal te maken?

Merkessentie ARQ / IVP

}

Loop jij al een tijdje met deze vraag rond!? Ontdek dan in enkele ’hands-on’ merk essentie sessies welke merkidentiteit, marktpropositie of marketing approach, het beste bij jouw onderneming of organisatie past.

)

Heb je interesse.., maak een afspraak met mij voor een optimalisatie date!

)


)

)

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.