zomerinhuis.nl / communicatie+ | denk + do doelgroep | zomerinhuis.nl / communicatie+
denk + do doelgroep | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18480
post-template-default,single,single-post,postid-18480,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Denk + do doelgroep

Denk + do doelgroep

Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op direct targeting & UXdesign:

Bedrijven en organisaties kijken vaak alleen naar hun huidige doelgroep, maar het is verstandiger om ook op wensen van de doelgroep van de toekomst in te spelen. Mensen uit die groep –met name millennials, of nog jonger– steken namelijk nèt even iets anders in elkaar dan de bestaande doelgroepen.

 

Zij stellen door de snelle digitalisering steeds hogere eisen aan de informatie die zij ontvangen. Het is daarom heel belangrijk de behoeftes van deze doelgroep goed te kennen en je informatie daarop aan te passen. De Millennial, ook wel generatie Y genoemd, is geboren tussen pakweg 1980 en 2000. Een exacte grens is nog niet goed te trekken, omdat de volgende generatie Z, die veel kenmerken met hen deelt, nog aan het opgroeien is. Wel is het zo dat de meeste Millennials nu (bijna) afgestudeerd of al volop aan het werk zijn. In financieel opzicht een belangrijke generatie voor ieder merk en organisatie dus!

 

 

Zij zijn de échte ’digital natives en gebruiken smartphones, tablets, social media 24/7. Technologie is belangrijk in alles wat ze doen en daarom ook zijn zij gewend aan instant information: prijsvergelijkingen, product informatie en recensies. etc.; Je redt het dus niet langer meer met de laagste prijs of een generieke aanbieding.

Maar hoe kom je er nu wèl achter wat deze of een andere selectieve targetgroep ambieert van jouw merk of organisatie? Dat is een erg interessant proces en doe je door de klantreis van deze specifieke groep goed te definiëren en deze brede targetgroep op te splitsen in goed te herkennen (en te begrijpen) persona’s. De uitkomsten van deze sessies zijn zeer waardevol voor eenieder die ’iets’ met marketing en of communicatie te maken heeft in jouw bedrijf of organisatie. Je brengt zo niet alleen haarscherp in beeld wat jouw (toekomstige) klant wil of wenst van jouw organisatie maar meer nog, het geeft heel concrete insights in hoe je deze wensen kunt vertalen in goede content en effectieve call-to-actions.

Wat zijn de voordelen van goede targeting:

Er zijn een hoop directe voordelen te benoemen als je met targeting technieken aan de slag gaat. Hier een aantal direct aantoonbare op een rij:

  • Je bedrijf / organisatie kan direct klant/service gerichter handelen
  • Je bedrijf / organisatie kan direct de conversiegraad verhogen
  • Je bedrijf / organisatie kan direct de aankoop impuls vergroten

 

 


Op zoek naar een goed voorbeeld van user-first design? Kijk op zomerinhuis.nl/communicatie+NIBC Bank

0

Bekijk alle communicatie trends op zomerinhuis.nl/communicatie+

 


 

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.