Hoe maak je van goede verhalen een goede reputatie!? | zomerinhuis.nl / communicatie+
Storytelling: succesvolle marketing in verhaalvorm - zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18147
post-template-default,single,single-post,postid-18147,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Hoe maak je van goede verhalen een goede reputatie!?

Hoe maak je van goede verhalen een goede reputatie!?

Een goed verhaal, dat willen we allemaal. Toch!? Maar hoe zorg je nu dat dat goede verhaal ook zorgt voor goede omzet of een voortreffelijke reputatie!? Wat zijn de uitgangspunten daarvoor, hoe laat je storytelling marketing bijdragen aan een je bedrijfsresultaat.

O

Storytelling die emotioneel ertoe doet, gaat meestal niet over producten of diensten, maar meer over de belevingswereld van die mensen, waar deze producten of diensten een rol in spelen: de context dus. Het creëren van kaders voor een dergelijke context is belangrijk. In dit geval om daar precies die focus in aan te brengen zodat zaken als merkwaarden en de tone-of-visual, actief gaan bijdragen aan de gewenste merkbeleving.

Zo wordt verhalende content die in de juiste context is geplaatst een uiterst effectieve sales tool. Omdat het relevant en verassend is èn daarbij emotioneel overtuigd! En ja.., ook de sales resultaten doen dat.

Authenticiteit was lange tijd een manier om je te onderscheiden. Inmiddels is het een voorwaarde waar iedereen überhaupt aan moet voldoen om serieus te worden genomen. Het moet ‘eigen’ zijn, direct herken- en herleidbaar voor en naar de mensen met wie je communiceert en vooral niet te gelikt zijn of te bedacht. Storytelling is hierin dé factor van belang. Het zorgt er namelijk voor dat feiten of de boodschap die je wilt vertellen, wordt aangevuld met emotionele aspecten in een verhaalvorm die perfect resoneert bij jouw doelgroep.

Zo hebben we voor Landschap Erfgoed Utrecht een bijzondere verhaallijn (narrative) gerealiseerd, die de liefde en toewijding van deze organisatie -samen met haar 10.000 vrijwilligers- voor al het moois in de provincie Utrecht centraal stelt. Een pure liefdesverklaring aan alles wat kwetsbaar is en échte waarde heeft, gekoppeld aan de call-to-action om daar ook voor te gaan zorgen. En wel door hulp als vrijwilliger of als donateur.

We zijn inmiddels een jaar verder met de uitrol van de storytelling campagne en kunnen gerust stellen dat niet alleen de narrative zelf goed resoneert, maar zeer zeker ook de campagneresultaten…


)

)


)

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.