Hoe maak je van mooie beeldverhalen mooie omzet!? | zomerinhuis.nl / communicatie+
Succes van storytelling marketing - zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18104
post-template-default,single,single-post,postid-18104,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Hoe maak je van mooie beeldverhalen mooie omzet!?

Hoe maak je van mooie beeldverhalen mooie omzet!?

Storytelling is al enkele jaren sterk in opkomst als een effectieve manier van communicatie voor organisaties en bedrijven met een missie. Deze trend sluit goed aan bij de toenemende klantbehoefte aan authenticiteit en echtheid van bedrijven en het vertrouwen daarin.

)

Veel bedrijven deelden hun verhaal al op de eigen website of op de social media. Maar uit de praktijk blijkt dat slechts een kleine groep de tijd neemt om de -vaak uitvoerige- teksten te lezen. De oplossing daarvoor is dan ook: het verhaal vertellen aan de hand van beelden of beeldreeksen.

Mooi voorbeeld daarvan is de website en social media strategie van kookles.nl, een online communityportal voor echte kook afficionado’s. Kookles.nl is een start-up en wil consumenten actief betrekken in een veel duurzamere manier van eten bereiden en inkopen. Zij doet dit samen met versleveranciers en chefs, die allemaal één ding gemeen hebben: duurzaamheid en communicatie die werkt…

De hele visual ID + campagne van Kookles.nl steunt namelijk op zelf gegenereerde content. Beeldreeksen, filmpjes, beschrijvingen, foto’s van recepten en de slimste bereidingstechnieken.., alles wordt in combinatie met de verhalen van de makers online verteld en gedeeld met de community. Van alle content bij kookles.nl bestaat 85% uit beeld en film.

Alle content is daarbij crossmediaal en mobile first gerealiseerd. Zodat online dus offline versterkt. Hierdoor wordt niet alleen de zichtbaarheid van alle communicatie en content groter, maar vooral ook de sales…


0

00


Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.