Waarom context in je content jouw sales direct verbetert... | zomerinhuis.nl / communicatie+
Bedrijven en organisaties moeten meer investeren in een duidelijker context van hun product of dienst: storytelling blijft hierin belangrijk.
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
17914
post-template-default,single,single-post,postid-17914,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Waarom context in je content jouw sales direct verbetert…

Waarom context in je content jouw sales direct verbetert…

Bedrijven en organisaties moeten meer investeren in een duidelijker context van hun product of dienst: hierin blijft storytelling belangrijk, maar dan moeten we wel beseffen dat dit niet gaat om zomaar wat produceren van ‘stories’. De meeste content die nu wordt geproduceerd is ‘crappy’. Meer is dus niet per sé beter. Beter is beter!

E

Want.., een goed verhaal kunnen ’uitrollen’ is een kunst. Het ontdekken van een goed verhaal overigens ook..:-) Daarbij is het van belang dat zo’n verhaal in het kader van goede branding eerder over de consument gaat, dan over de producent of aanbieder. Verhalen met emotionele impact gaan meestal nooit over de producten of diensten in kwestie, maar over de belevingswereld van de mensen waar deze producten of diensten een rol in spelen: de context dus.

0

Het creëren van kaders voor deze context is belangrijk. In dit geval om daar de juiste focus in aan te brengen. Zaken als merkwaarden en een plezierige tone-of-voice spelen hierin dan een belangrijke rol. Zo wordt content die in de juiste context is geplaatst, vanzelf een overtuigende sales-tool. Omdat deze relevant en verassend is en daarom sales-wise zo goed overtuigd!

0

0

Over het algemeen vinden bedrijven of organisaties het moeilijk om deze contextuele kaders voor zichzelf te creëren of ze strategisch goed in kaart te brengen. Wat is nu precies de basis om van jouw onderneming of organisatie een sterk merk in communicatie te maken? Welke rol spelen bijvoorbeeld customer journeys en de juiste content creatie hierin!? Wil jij ook aan de slag met het verbeteren van jouw dienst of product door een betere context!?

}

Ontdek in enkele ’hands-on’ merk essentie sessies welk type content(strategie) het beste bij jouw onderneming of organisatie past. Mail: eric@zomerinhuis.nl of bel 06 55 333 510

}


)

)

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.