De voordelen van Online personalisatie | zomerinhuis.nl / communicatie+
De voordelen van online personalisatie | zomerinhuis.nl/communicatie+
online personalisatie, zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brand identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web + visual design, mobile + web development, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
17529
post-template-default,single,single-post,postid-17529,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

De voordelen van Online personalisatie

De voordelen van Online personalisatie

Online personalisatie is op dit moment wellicht de meest efficiënte èn intelligente manier om de gebruikerservaring van een websitebezoeker weer persoonlijk te maken. In dit geval door wat de bezoeker te zien krijgt, direct af te stemmen op eerder bezoekersgedrag en of getoonde interesses. Dit wordt ook wel real time engagement genoemd. Want we weten inmiddels allang dat elke bezoeker anders is. Andere interesses en motivaties heeft. Of.., vanaf een andere communicatie kanaal jouw website bezoekt en hoogstwaarschijnlijk ook nog ’ns in een andere fase van de aankoopcyclus zit…

e

Content ’op-maat’ genereert meer conversie

Maar weten we inmiddels ook dat we iedere bezoeker op een andere manier kunnen benaderden én voor hen vooraf gemaakte content ’op-maat’ kunnen tonen? Een goede afstemming van de content van een website op de kenmerken en of het gedrag van de gebruiker kan namelijk zorgen voor een fikse verbetering van het conversiepercentage. Soms wel tot 120% (!).

zomerinhuis.nlcommunicatie+score_online_personalisatie

Dit personaliseren van content wordt ook wel online personalisatie genoemd. Grote e-commerce partijen zoals Wehkamp en Bol.com passen deze methode al met veel succes toe. Niet zo vreemd ook dat zomerinhuis.nl/communicatie+ gebruik maakt van deze intelligente manier van ’conversie boosting’ voor een groeiend deel van haar klanten.

Content ’op-maat’ genereert meer likeability

Een eerste stap daarin is de segmentering van je toekomstige bezoekers in verschillende categorieën. Zodat je hen specifieke content en boodschappen kan tonen die de conversie verhogen door de relevantie en juiste timing daarvan.

Dat laatste is meteen één van de sterkste voordelen van online personalisatie: je toont namelijk alleen die informatie die leuk of relevant is voor een bezoeker. En niet wat nu nog maar al te vaak voorkomt -tot gekmakens toe- die ene vakantiebestemming op Ibiza, waar je al acht maanden geleden geweest bent… Voel je de ’catch’?

De kans dat je bezoeker deze ’op-maat’ content apprecieert is groot. Zo groot zelfs dat zij deze actie zullen ervaren als attent in plaats van ergerlijk. Met als resultaat een positieve klantervaring en een dito sales curve. Wat je noemt real-time relevantie…

Content ’op-maat’ genereert meer insights en leercurves

Dit actief inspelen op het gedrag van de bezoeker wordt ook wel ’Sense and Respond’ genoemd. Omdat het zoek, browse- en clickgedrag namelijk een directe relatie heeft met de toekomstige aankoopmogelijkheden, intentie en interesses. Voorwaarde is echter wel, dat daar software en systemen voor nodig zijn, om al deze data te combineren en op een inzichtelijke manier te ontsluiten. Zodat we met alle informatie over klantgedrag, direct kunnen inspelen op de toekomstige activiteiten van hen op weg naar een aankoop.

En, wie wil dit nu niet!?

e

e


Gehanteerde bronnen: Forbes, Frankwatching, Retailfacts, Adformatie, Marketing online, CBS, IQonomy, NetProfiler, MarketingFacts, Marketing Insights, Mediaweb, Adweek, BusinessInsider.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.