Stop Selling. Start Telling: met Storytelling Marketing. | zomerinhuis.nl / communicatie+
20+ procent van de bedrijven en organisaties geeft aan in 2022 meer te willen investeren in storytelling marketing of kortweg: Stories. En da’s best begrijpelijk...
zomerinhuis.nl - communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, merkstrategie, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, content creatie, web en visual design, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
21978
post-template-default,single,single-post,postid-21978,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Stop Selling. Start Telling: met Storytelling Marketing.

Stop Selling. Start Telling: met Storytelling Marketing.

20+ procent van de bedrijven en organisaties geeft aan in 2024 meer te willen investeren in storytelling marketing of kortweg: Stories. En da’s best begrijpelijk…

}

Storytelling met (visual) stories is al enkele jaren sterk in opkomst als een effectieve manier van communicatie voor organisaties met een ’missie’. Deze trend sluit goed aan bij de toenemende klantbehoefte aan authenticiteit en transparantie van bedrijven en het toenemende vertrouwen daarin.

Veel bedrijven deelden hun verhaal al op de eigen website of op de social media. Maar uit de praktijk blijkt dat slechts een kleine groep ontvangers daadwerkelijk de tijd neemt om de -vaak uitvoerige- teksten te lezen. De oplossing daarvoor is dan ook: het verhaal te vertellen aan de hand van strategisch gekozen beelden of beeldreeksen. En dat werkt zo blijkt:

zomerinhuis.nl | communicatie+ contentcreatie - contentstrategie - crossmedia campagnes - corporate narrative - copywriting - webbuilding - ecommerce - weboptimalisatie - storytelling marketing

Juist vanwege de kracht van goede beeldverhalen is storytelling een belangrijke contentstrategie geworden. Merken delen zo zelf verhalen, of stimuleren mensen om hun persoonlijke ervaringen – als verhaal – te delen, zodat er een sterkere (emotionele) verbinding ontstaat tussen mens en merk. Het samen zoeken als bureau en opdrachtgever naar het juiste verhaal en de daarbij horende beeldreeksen, is een interessante excercitie in het uiteindelijk beter bereiken en beraken van jouw ideale klant. In de begeleidende case zie je bijvoorbeeld hoe we voor onze klant Amazona Ecoverf een indrukwekkende reeks 45 (!) beeldsliders en verhalen hebben gerealiseerd, die samen de nieuwe narrative #PrettyGoodPainting inhoud + conversie geven.

Wellicht is storytelling marketing ook wat voor jouw organisatie!? Bel dan 06 55 333 510


}


)

)

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.