Stop Spamming. Start Targetting: met Online Personalisatie. | zomerinhuis.nl / communicatie+
35+ procent van de marketeers geeft aan in 2022 te willen starten met Online Personalisatie. En dat is niet voor niets...
zomerinhuis.nl - communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, merkstrategie, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, content creatie, web en visual design, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
21779
post-template-default,single,single-post,postid-21779,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive
 

Stop Spamming. Start Targetting: met Online Personalisatie.

Stop Spamming. Start Targetting: met Online Personalisatie.

35+ procent van de marketeers geeft aan in 2024 te willen starten met targetting en online personalisatie. En da’s echt niet voor niets…

}

Bij targeting, ook wel online personalisatie genoemd, wordt het verhaal of dienst van een organisatie zo veel mogelijk gericht aan die personen waarvoor deze interessant zijn. Door het communicatie budget te besteden aan een publiek dat bestaat uit potentieel geïnteresseerde klanten, behaalt een activatie of campagne een hoger rendement. Zo ver logisch toch!?

Targeting kan je onder meer baseren op iemands interesse, naar aanleiding van webpagina’s die een gebruiker heeft bezocht (online personalisatie), de inhoud van de pagina die wordt bekeken (contextual targeting) of gewoon op het feit dat een bezoeker eerder op de site van een adverteerder is geweest (re-targeting).

Ook kan personalisatie worden toegepast op demografische gegevens, zoals geslacht, leeftijd en sociale klasse. Deze gegevens kunnen bijvoorbeeld worden verkregen uit externe bronnen. Meer algemene vormen van targeting zijn iemands geografische locatie (op basis van IP-adres), specifieke content op de website, het tijdstip van de dag of dag van de week.

Zo kan je jouw ideale klant het beste aanspreken en ’vasthouden’ op attentie, met de beste content en met de allerbeste conversie. Je ontdekt ook welke tone-of-voice je daarbij het beste kunt gebruiken, welke CTA’s, visuals etc. in het bereiken en beraken van jouw ideale klant. Zoals bijvoorbeeld bij onze klant Woningborg.

Wellicht is online personalisatie ook wat voor jouw organisatie!? Bel dan 06 55 333 510


}


)

)

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.