Waarom uniek beeld betere sales en reputatie oplevert... | zomerinhuis.nl / communicatie+
Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op beleving in communicatie: je bestaat in communicatie immers uit sfeer, uitstraling, toon en feel. Met name dat laatste, is waar ’t uiteindelijk allemaal om draait. Bekijk hier waarom…
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
17892
post-template-default,single,single-post,postid-17892,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

Waarom uniek beeld betere sales en reputatie oplevert…

Bedrijven en organisaties zetten steeds meer in op beleving in communicatie: je merk of organisatie bestaat in communicatie namelijk als het goed is uit sfeer, uitstraling, toon, setting en feel. Met name dat laatste, daar draait het uiteindelijk allemaal om. Want, wat je precies zegt, tekstueel, is behoorlijk ondergeschikt aan beeld. Onderzoek toont dat aan: 93 procent van je communicatie is non-verbaal, is zit dus in de beleving daarvan. “En in die 93% zit nu precies de verbinding met anderen”.

)

Met een vrijwel volledige 5G-dekking (en Tig-G coming..:-) in NL, constateren we een sterke toename van allerlei nieuwe manieren om in het toenemende content geweld als bedrijf of organisatie ècht op te vallen. In dit geval omdat -naast cutting edge techniek-, het vooral mogelijk maakt om met streaming video, intelligente infographics, animaties en andere visuals het oog -en hart (!)- van een steeds moeilijker te boeien consument te bereiken en te beraken.

0

De behoefte aan meer aandacht voor beleving en onderscheid van organisaties gaan we in 2023 dan ook terug zien in de groei van bijvoorbeeld video / vlogs / gifs als een manier om veel -en vaak ingewikkelde- informatie op een laagdrempelige manier aan te bieden. Daarnaast zien we de opkomst van interactieve infographics, carrousels en steeds meer ’eigen’ beeld. Huh.., eigen!? Ja je weet wel foto’s en (film)beelden die niet bij een beeldbank vandaan komen. Of gegenereerd zijn door AI. Maar ’geschoten’ zijn door een echte fotograaf of videomaker. Met jouw organisatie / personeel of dienst in de hoofdrol… Al dit minder generieke en meer authentieke beeld  beoogt hetzelfde effect, namelijk het langer vasthouden van je oog, waardoor je met meer aandacht –dus langer– naar deze beelden en de rest van de content kijkt. En dat werkt. Goed zo blijkt…

0

0

Want al deze innovatieve beeldtechnieken -inclusief AI- genereren ’once-in-a-lifetime’ beeld of video die een ’Wow’ veroorzaken. Het gaat hier met name om beeld, dat een surprise in petto heeft en zo meer opvalt dan al het andere eerder benoemde -doorsnee- stock beeldmateriaal. Een mooi voorbeeld van dit ’op maat’ gemaakt beeld zijn bijvoorbeeld de campagne visuals die we maakten voor PEUGEOT SCOOTERS

)

)

Wil jij ook impact in communicatie of een (online) campagne die wèl opvalt!?

Bel 06 55 333 510 of maak ook een afspraak voor een optimalisatie date!

0

)

)


)

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.