Hyperlokaal communiceren steeds succesvoller - zomerinhuis.nl / communicatie+
Think _ act hyperlocal | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl / communicatie+, Eric Zomer, e-commerce, online strategie, social media strategie, art direction, creative direction, brandbuilding, brand identity, copywriting, storytelling, content management, creative concepts, web en visual design, effectieve online communicatie, online campagnes, crossmediale campagnes, social media campagnes, merk activatie, webbuilding, merk sessies, brand workshops, business strategie, communicatietrends en marketingtrends.
18556
post-template-default,single,single-post,postid-18556,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
 

Hyperlokaal communiceren steeds succesvoller

Hyperlokaal communiceren steeds succesvoller

De detailhandel communiceert steeds lokaler.., met succes zo blijkt:

Bedrijven en organisaties gaan meer en meer inzien dat hun functie of toegevoegde waarde die zij in hun directe omgeving vervullen, steeds bepalender wordt in de beeldvorming van hun klanten én daarmee ook sales. Met als logisch gevolg dat zij binnen deze ’lokaliteit’ ook steeds meer zichtbaar en vooral ook vindbaar willen zijn. Vaak binnen heel specifieke gebieden en gericht op even zo specifieke targetgroepen.

Dat vraagt om een totaal andere -minder generieke- kijk op hun advertising en marketing effort. Niet zo heel vreemd dus dat de aanbieders van deze media, inmiddels al allerlei nieuwe toepassingen hebben ontwikkeld voor deze (nog) nieuwe maar al weer zeer effectieve vorm van on-en offline advertising. Deze nieuwe vorm van advertising heet ’personalised advertisement’. Eén van de grote voordelen van het adverteren op social media, ten opzichte van print media zoals kranten en magazines, is de mogelijkheid om zeer gericht te adverteren. Daarnaast kun je door middel van ‘programmic advertisement’ automatisch en op precies het goede moment advertenties laten zien aan de online bezoekers.

Deze systemen werken tegenwoordig bijna volledig automatisch en maken door gepersonaliseerde ‘targeting’ of online personalisatie, de juiste advertenties zichtbaar op de daartoe beschikbare advertentieruimte. Dit gebeurt op basis van vooraf ingestelde parameters en klantdefinities, zoals het online gedrag van de consument op een bepaald moment, de timing én het gekozen platform. Om deze algoritmen goed hun werk te laten doen is wel veel bruikbare data nodig, iets waar een hoop bedrijven momenteel in investeren.

De uitgaven aan het bouwen van databases stegen bijvoorbeeld het afgelopen jaar 20% en gaan naar verwachting nog meer stijgen in 2019 en de daarop volgende jaren. In het verlengde hiervan kun je nu al bij Google ‘local advertisen’. Ofwel: heel specifiek je marketingbudget inzetten voor een selectieve doelgroep, die zich in de buurt van jouw bedrijf bevindt. Facebook heeft deze functie vorig jaar aangeboden in de vorm van ‘Store Visit Ads’. Al met al een zeer interessante mogelijkheid voor bijvoorbeeld de detailhandel en lokaal georiënteerde retailers.


Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.