Hoe revitalize je een bestaande webomgeving!? | zomerinhuis.nl / communicatie+
zomerinhuis.nl - communicatie+: geïntegreerd reclame- en internetbureau uit Laren + Amsterdam met specialisten op het gebied van reclame, strategie, creatie, applicaties, web- en mobile development.
Zomerinhuis.nl/communicatie+, Eric Zomer, art direction, communicatietrends, brans identity, copywriting, storytelling, creative concepts, creative direction, web and visual design, effectieve online communicatie, crossmediale campagnes, marketingtrends, online strategie, social media campagnes, social media strategie, merk activatie, brandbuilding, webbuilding, e-commerce, merk sessies, brand workshops, business strategie, online campagnes
20415
post-template-default,single,single-post,postid-20415,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Hoe revitalize je een bestaande webomgeving!?

Hoe revitalize je een bestaande webomgeving!?

Een beter presterende webomgeving. Dat willen we allemaal wel. Toch!? Maar hoe en waarmee bereik je dat? Bekijk daarvoor 6 structurele stappen die iedere website 100% verbeterd…

De optimalisatie van je website laat veel overbodig en daardoor hinderlijk werk direct verdwijnen. In een aantal simpele stappen én bijbehorende tips, realiseer je meer zichtbaarheid van je bedrijf of organisatie, met beduidend minder werk. Maar waarmee onderhoud en optimaliseer je jouw website nu het beste? Het sleutelwoord daarvoor is: kanaalintegratie. Zie je website als een online ‘ecosysteem’, waarbij alle kanalen -zoals social media en blogs- met elkaar verbonden zijn. De website is hierin hart en start van alle communicatie, waarop alle content terugkomt.

Het verbinden van alle mediakanalen zorgt niet alleen voor een stijging in het aantal websitebezoekers, maar ook voor een verbeterde vindbaarheid via Google. Het voordeel van deze weboptimalisaties is vaak direct zichtbaar. Niet in de laatste plaats in stijging van pageviews, leads en omzet. Webcare is hierdoor opeens stuk gemakkelijker én sneller. Het koppelen van social media pagina’s en wellicht ook een blog aan de website, zorgt daarnaast voor extra exposure. Nog niet overtuigd? Ga maar ’ns met onderstaande tips + tricks aan de slag en ondervind het zelf.

1 Maak je onderscheidend vermogen concreet

Dat het belangrijk is het onderscheidend vermogen van jouw onderneming te delen op je website, daar is iedereen wel van doordrongen. Op vrijwel alle websites zien we dat terug. Maar wat betekent dat nou concreet voor je klant? Daar laat het vaak nog te wensen over. Je stelt je klant centraal? OK. Maar hoe helpt dat je klant verder? ZORG DAT JE EEN HELDER BESCHREVEN KLANTOPLOSSING AANBIEDT


2 Communiceer op een eenduidige manier

Bij veel bedrijven zien we een verschil in hoe de doelgroep wordt aangesproken op de website en hoe er wordt gecommuniceerd bijvoorbeeld via de social mediakanalen. En dat terwijl je toch echt maar met één doelgroep communiceert – probeer je meerdere doelgroepen aan te spreken, dan is het echt tijd om een keuze te maken. ZORG DAT JE JE DOELGROEP OP EEN EENDUIDEIGE MANIER AANSPREEKKT, VIA ALLE KANALEN.


3 Check de laadsnelheid van je website

Hoe snel je website laadt is bepalend voor het engagement-level van je – potentiële – klant. Hoe sneller je site laadt, hoe groter de kans dat iemand langer op je website blijft en meerdere pagina’s bezoekt. Daarbij is de laadsnelheid een van de belangrijkste factoren in het Google-algoritme; snel ladende websites ranken hoger in Google dan websites die langzaam laden. ZORG BIJVOORBEELD VOOR GEBRUIK VAN VERSNELDE MOBIELE PAGINA’S (AMP).


4 Zet voldoende call-to-actions op een strategische plek

Dat mensen je website bezoeken, is leuk, maar uiteindelijk wil je dat ze ’iets’ doen. Informatie aanvragen, een stapenplan downloaden of contact opnemen. De knoppen op je website die mensen verleiden tot actie – de zgn. call-to-actions – zijn daarvoor van belang. Veel websites hebben te weinig van deze knoppen en bijna nooit staan ze op die strategische plekken waar veel verkeer komt (of waar veel mensen de website verlaten). Vaak staan ze weggemoffeld op een plekje waar bijna niemand ze zien, laat staan op ze klikt. ZORG VOOR AANSPREKENDE CALL-TO-ACTIONS OP EEN OPVALLENDE PLEK.


5 Zorg voor de juiste zoekwoordcombinaties

Een van de zaken die je ook moet checken is wat de top 5-zoekwoord combinaties zijn, die leiden tot verkeer naar jouw website. Want, bijna nooit zijn dit zoekwoorden die relevant zijn voor de producten en diensten die worden aangeboden op jouw website. Met de Google keywordplanner kun je opzoeken welke zoekwoordcombinaties relevant zijn voor jou. Als die zoekvolumes lager zijn dan 2.500, hoef je die niet mee te nemen in je zoekwoordstrategie. Zijn de zoekvolumes hoger, zorg dat juist die zoekwoord combinaties deel uitmaken van je blogposts. ZORG VOOR EEN GOEDE WORDCLOUD EN STRATEGIE.


6 Sluit aan bij de inkoopreis van je klant

Met de content op je website wil je jouw buyer persona aanspreken, je-weet-wel.., jouw klant. Die gaat door een aantal fases in zijn of haar aankoopproces. Zorg dat jouw content op hen is afgestemd en relevant is in elk deel van die fases. Zo zorg je er voor dat jouw bezoeker tenslotte over gaat aankoop. ZORG DAT ER PRIKKELENDE TEKST EN VISUALS ZIJN AFGESTEMD OP DE BELEVINSWERELD VAN JE KLANT.

Want.., Als je niet aansluit op de inkoopreis van je klant, zal zijn of haar reis nooit bij jou eindigen. En dat kan niet de bedoeling zijn. Toch? 


)

)


)

Ook op zoek naar een voorbeeld van weboptimalisatie? Maak een afspraak voor een presentatie.
Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.